19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności
W ub.r. korzystanie z internetu deklarowało 64,4 proc. Polaków, o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, co w przeliczeniu na populację daje 19,41 mln internautów. Wśród czołowych dziesięciu serwisów wzrosty popularności zanotowały jedynie Facebook i YouTube.
Według podsumowania fal badania NetTrack, w ub.r. penetracja internetu w Polsce wzrosła z 61,4 do 64,4 proc., natomiast szacunkowa liczba użytkowników sieci - z 18,51 do 19,41 mln.
Wśród internautów coraz liczniejszą grupą są osoby w wieku 60 lat i więcej - w 2013 roku stanowiły 6 proc. wszystkich użytkowników, a w ub.r. 7 proc. Zmalał natomiast, z 25 do 24 proc., udział użytkowników mających 15-24 lat, a przybyło tych mieszkających na wsi (ich udział zwiększył się z 35 do 36 proc.).
Niewiele zmieniła się rozpoznawalność i deklarowana odwiedzalność czołowych serwisów, przy czym większość zanotowała spadki. Najwięcej straciła NK.pl - jej spontaniczna znajomość zmalała z 18,9 do 14,4 proc., a odwiedzalność w skali miesiąca z 25 do 18,4 proc.
W czołowej dziesiątce zyskały tylko Facebook (rozpoznawalność z 43,6 do 46,5 proc., a odwiedzalność z 52 do 53,2 proc.) oraz YouTube (rozpoznawalność z 28,6 do 29,4 proc., odwiedzalność z 63,1 do 64,3 proc.).
Zeszłoroczne fale badania NetTrack zostały przeprowadzone wśród 25 877 osób.
Profil internautów |
||
|
I - XII 2014 |
I - XII 2013 |
Płeć |
||
mężczyźni |
49% |
49% |
kobiety |
51% |
51% |
Wiek |
||
15-24 lata |
24% |
25% |
25-39 lat |
39% |
40% |
40-59 lat |
30% |
29% |
60 lub więcej |
7% |
6% |
Miejsce zamieszkania |
||
miasta ponad 500 tys. |
13% |
13% |
miasta 200-499 tys. |
9% |
10% |
miasta 100-199 tys. |
8% |
8% |
miasta 20-99 tys. |
21% |
20% |
miasta do 20 tys. |
13% |
13% |
wieś |
36% |
35% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Ranking |
||
|
I - XII 2014 |
I - XII 2013 |
Znajomość spontaniczna |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
59,8% |
62,4% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
46,9% |
49,5% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
46,5% |
43,6% |
ONET (www.onet.pl) |
41,8% |
42,5% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
37,7% |
40,2% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
29,4% |
28,6% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
18,5% |
19,3% |
NK.PL (www.nk.pl) |
14,4% |
18,9% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
11,4% |
11,7% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) |
9,2% |
9,9% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
91,9% |
93,1% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
64,3% |
63,1% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
61,4% |
65,3% |
ONET (www.onet.pl) |
55,6% |
55,7% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
53,2% |
52,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
44,9% |
47,2% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
30,6% |
31,8% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
30,2% |
31,9% |
NK.PL (www.nk.pl) |
18,4% |
25,0% |
CENEO (www.ceneo.pl) |
16,8% |
19,0% |
Dołącz do dyskusji: 19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności
[url=http://angelsoftwaresolutions.com/?p=6916][/url]
[url=http://mobileatmoperator.com/mac-cosmetics-find-a-store-acceptable-price-free-shipping-01jqhrjs28/][/url]