Tomasz Lisewski z Philips International przewodniczącym jury 19. edycji Effie Awards, nowa kategoria dla wyzwań biznesowych
Kampanie i projekty 19. edycji konkursu Effie Awards oceni jury złożone ze 126 osób pod przewodnictwem Tomasza Lisewskiego, global head of brand, communications & digital and market w Philips International. Plebiscyt powiększa się o nową kategorię marketing & business solutions, która będzie nagradzać innowacje biznesowe.
Tegoroczne jury Effie Awards zostało podzielone na dziewięć grup eksperckich.
Radek Miklaszewski, CEO, Directors poprowadzi grupę oceniającą prace w kategoriach: napoje alkoholowe, napoje bezalkoholowe, żywność. Andrzej Mytych, dyrektor komunikacji, członek zarządu Avon Cosmetics Poland oceniać będzie prace w kategoriach: dobra konsumenckie, leki i suplementy diety, uroda i pielęgnacja.
Jakub Bierzyński, CEO, OMD oceni kategorie media, kultura i rozrywka oraz brand experience. Małgorzata Nycz, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej, Nationale-Nederlanden stanie na czele grupy oceniającej: finanse, ubezpieczenia i inwestycje, business-to-business. Michał Szaniecki, marketing director, Volkswagen Group Polska oceni prace w kategoriach: motoryzacja, telekomunikacja, usługi.
Natalia Załęcka, dyrektor zarządzająca obszaru marketingu i digital, Getin Noble Bank oceniać będzie: branded content, nowe technologie, performance marketing/ e-commerce oraz retail/ kanały sprzedaży.
Tomasz Bartnik, partner w One Eleven przewodniczy grupie oceniającej najlepszy long term marketing excellence, launch/relaunch. Inga Songin, regional marketing director, Danone CEN stanie na czele grupy oceniającej kategorie: positive change – CSR, positive change – edukacja społeczna i pro bono, smart budget.
Tomasz Lisewski, global head of brand, communications & digital and market, Philips International stanie na czele grupy oceniającej nową kategorię - marketing & business solutions.
Nowa kategoria ma na celu nagradzanie nowatorskich projektów marketingowych i biznesowych inicjowanych przez leaderów marketingu. Polska jest pierwszym rynkiem na świecie, gdzie zostaje ona wprowadzona.
- Dotychczas w Effie nagradzaliśmy kampanie marketingowe, w których kluczową rolę odgrywała komunikacja. Zdarzają się jednak nowatorskie i skuteczne działania marketingowe, w których komunikacji albo nie było w ogóle, albo nie zasługują na nagrodę, bo ich kreatywność i przełomowość skupiała się w innym obszarze marketingu mix. Teraz chcemy w Effie dać szansę także takim rozwiązaniom - powiedział podczas spotkania Szymon Gutkowski, prezes SAR i członek komitetu Effie. - Dlatego będziemy nagradzać te śmiałe i innowacyjne decyzje marketingowe, które przyniosły niespotykane efekty, a dotychczas nie było dla nich miejsca w Effie. Małe i duże kroki, które nie są powszechnie znane, bo nie były nagłośnione w mediach – dodał Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska, przewodniczący jury Effie 2017 oraz członek jury grupy oceniającej tę nową kategorię.
Jury oceniające tę kategorię składać się będzie z dotychczasowych przewodniczących jury Effie poprzednich edycji, prezesa IAA, prezesa SAR, szefów agencji reklamowych i agencji mediowych, które w poprzednim roku zdobyły pierwsze miejsca w rankingu Effie Awards. Przewodniczącym grupy w tej kategorii każdorazowo będzie przewodniczący całego Jury Effie.
W tej kategorii będą oceniane rezultaty projektów w kontekście otoczenia rynkowego, wyzwania i postawionych celów, pomysłu strategicznego, wybranych narzędzi do jego realizacji oraz efektów samego wdrożenia. Jury skupi się na innowacyjności rozwiązań, konsekwencji w decyzjach i efektywności wykorzystania dostępnych środków oraz oceni, czy rzeczywiście zgłaszający dział pełnił kluczową rolę w prezentowanym rozwiązaniu. Termin zgłoszeń do tej kategorii upływa 6 lipca.
- Rola dyrektora marketingu zmienia się w chief experience officera i chief growth officera. [Business marketing solutions - przyp. red] To kategoria, gdzie patrzymy nie tylko na komunikację, ale również na doświadczenie, które dajemy klientowi i jak ono zmienia jego perspektywę. Pozwoli ona na rozszerzenie impactu marketingu na jeszcze większy wzrost biznesu i marki. Uważam, że to zdecydowanie krok do przodu i fajna inspiracja, która pokazuje poprzez innowacje poza komunikacyjne, jak marketing może się rozwijać i pełnić przewodnią funkcję w biznesie - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Lisewski, przewodniczący tegorocznej edycji Effie Awards i grupy oceniającej marketing & business solutions. - Jestem bardzo ciekawy, jakie będzie zainteresowanie nową kategorią oraz podejście do niej wśród zgłaszających. Trzymamy kciuki za wszystkie zgłoszenia - dodaje Lisewski.
Ostateczny termin zgłaszania kampanii do konkursu upływa 29 czerwca.
Effie Awards Polsce organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lisewski z Philips International przewodniczącym jury 19. edycji Effie Awards, nowa kategoria dla wyzwań biznesowych