SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

30 mln zł na piłkarską kampanię Tyskiego, 18 mln na Żywiec (TOP7 piw)

Od marca do maja br. cennikowe koszty działań reklamowych piwa Tyskie (bez internetu) wyniosły 30,3 mln zł, czyli prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej. Na kampanię Żywca wydano 18,6 mln zł, a Warki - 13,1 mln zł.

Z danych Kantar Media (dawniej: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że działania reklamowe piwa Tyskie, bez uwzględniania internetu, przez trzy wiosenne miesiące pochłonęły cennikowo 30,3 mln zł. Z początkiem marca ruszyła piłkarska kampania Tyskiego „5 Stadion”, w której w kolejnych reklamach występowali Zbigniew Boniek, Marco van Basten i Luis Figo (obejrzyj ostatni z tych spotów), a ponadto w TVP emitowano miniserial „5 Stadion” (przeczytaj o nim więcej). - Dotychczasowe wyniki kampanii uznajemy za bardzo dobre, a sprzedaż Tyskiego osiągnęła w ostatnim czasie znaczne wzrosty - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej. - Przy czym akcja została zaplanowana na dłuższy okres. Przed nami m.in. kibicowanie naszej drużynie olimpijskiej podczas igrzysk w Londynie. Czas na finalne podsumowanie naszych działań jeszcze przyjdzie - dodaje.

>>> McDonald’s i Warka najmocniej reklamowane przy Euro 2012. „TVP odstraszyła reklamodawców”

Drugą marką piwną, która w swojej wiosennej kampanii mocno odnosiła się do futbolu jest Warka, oficjalny sponsor naszej reprezentacji piłkarskiej. W marcu ruszyła kampania Warki „Do hymnu”, do udziału w której zachęcali m.in. Krystyna Janda (obejrzyj reklamę z nią) oraz Włodzimierz Lubański i Michał Żewłakow (zobacz ten spot). - Od marca do maja br. Warka zanotowała dwucyfrową dynamikę sprzedaży - mówi Anetta Gołda, brand PR manager w Grupie Żywiec. - Przy czym „Do hymnu” nie było akcją promocyjną, nie było komunikowane ani w punktach sprzedaży ani na opakowaniach Warki, dlatego też nie można mówić o bezpośrednim wpływie na jej sprzedaż marki. Celem naszej akcji było przede wszystkim bezpośrednie zaangażowanie Polaków i umożliwienie okazania wsparcia naszej reprezentacji - zastrzega.

Więcej niż akcja Warki kosztowały wiosenne działania reklamowe Żywca, który w kwietniu był promowany w wizerunkowej kampanii (przeczytaj więcej i obejrzyj tę reklamę), a od marca - w akcji „Pokaż język” (więcej o niej). Przypomnijmy, że obecnie trwa przetarg na obsługę reklamową ATL tej marki (więcej na ten temat).

Po ponad 10 mln zł cennikowo kosztowały też od marca do maja działania reklamowe Kasztelana i Łomży. Natomiast po prawie 10 mln zł kosztowały kampanie Lecha i Okocimia.

Cennikowe wydatki na reklamę piwa - marzec-maj 2012 (bez internetu)
markaproducentwydatki
TyskieKompania Piwowarska30 297 491
ŻywiecGrupa Żywiec18 579 106
WarkaGrupa Żywiec13 142 257
KasztelanCarlsberg Polska11 916 193
ŁomżaVan Pur11 551 834
LechKompania Piwowarska9 810 819
OkocimCarlsberg Polska9 497 900
Wszystkie marki razem152 089 177


Cennikowy koszt działań reklamowych wszystkich marek piwnych był o 6,8 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przy czym kampania Tyskiego kosztowała aż o 180 proc. więcej. Cennikowy budżet reklamowy Żywca wzrósł w skali roku o 61,5 proc., Warki - o 17,3 proc., a Lecha - o 16,7 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę piwa rok po roku (bez internetu)
markaIII-V 2011III-V 2012
Żywiec11 502 02518 579 106
Warka11 204 73313 142 257
Tyskie10 783 67230 297 491
Lech8 405 4429 810 819
Wszystkie marki razem142 423 793152 089 177

Dołącz do dyskusji: 30 mln zł na piłkarską kampanię Tyskiego, 18 mln na Żywiec (TOP7 piw)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amos
Van Pur nie warzy Łomży. Ktoś strzelił byka
odpowiedź