37,9 mln złotych finansowania dla startupu Packhelp. Środki na rozwój biznesu w Europie
Polski startup Packhelp, który umożliwia samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań zamknął rundę inwestycyjną w wysokości 37,9 mln złotych (10 mln dolarów). Prowadził ją fundusz White Star Capital, a pozyskane środki mają zostać przeznaczone na rozwój biznesu w Europie.
Startup Packhelp powstał w 2015 r. jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i aplikację umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk.
Obecnie zespół Packhelp liczy ponad 60 osób. Startup dostarcza opakowania klientom z ponad 30 krajów, przede wszystkim z Polski (jako zapakuj.to), Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, krajów Skandynawii i Hiszpanii.
Firma podaje, że w ostatnim roku zanotowała ponad czterokrotny wzrost sprzedaży, a z jej oferty skorzystało ponad 10 tys. klientów. Są to zarówno mali, niezależni sprzedawcy, jak i znane na całym świecie marki – m.in. H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, EA i L’Oreal.
Miliony na rozwój
Teraz poinformowano, że Packhelp w serii A finansowania pozyskał 37,9 mln zł. Rundę prowadził fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg. Znaczący udział mieli też inwestorzy, którzy w maju 2018 r. wsparli Packhelp kwotą 9 mln zł (2 mln euro) – Speedinvest x, PROfounders, Market One Capital i Apostolos Apostolakis, współtwórca funduszu Venture Friends.
Według zapowiedzi pozyskane środki posłużą przede wszystkim dalszemu skalowaniu sprzedaży na najważniejszych rynkach Europy i poszerzeniu oferty o kolejne personalizowane produkty do pakowania. Firma planuje także dynamiczny rozwój działu Packhelp Pro – rozwiązań szytych na miarę, przeznaczonych przede wszystkim dla zamówień o wysokich wolumenach.
- Udowadniamy, jak ważny jest unboxing experience - zaznacza Wojciech Sadowski, CEO i współzałożyciel Packhelp. - Nie tylko w e-commerce, ale w każdej branży, w której mamy do czynienia z opakowaniami. Pracujemy z tysiącami marek z całej Europy. Jesteśmy dla nich nie tylko dostawcą pudełek, ale partnerem, który ponosi częściową odpowiedzialność za prezentację ich produktów przed klientem. Niezmiernie cieszymy się z zaufania naszych dotychczasowych inwestorów i z rozpoczęcia współpracy z White Star Capital. Ich wsparcie pomoże nam umocnić pozycję na europejskich rynkach i poszerzyć ofertę o nowe, w pełni biodegradowalne produkty. Traktujemy zobowiązanie do ochrony środowiska bardzo poważnie. Chcemy wspierać klientów w dążeniu do zmniejszenia wpływu ich działalności na środowisko.
W najbliższym czasie Packhelp planuje powiększyć zespół o około 40 nowych osób, m.in. deweloperów, managerów produkcji, specjalistów od sprzedaży oraz marketingu, którzy będą promować ofertę firmy w siedmiu językach.
Packhelp zapowiada, że będzie też poszerzać współpracę z partnerami – dotychczasowymi i nowymi. Firma już teraz współpracuje z kilkoma firmami logistycznymi, jak DB Schenker oraz z platformami dla niezależnych projektantów, jak Etsy.
Dołącz do dyskusji: 37,9 mln złotych finansowania dla startupu Packhelp. Środki na rozwój biznesu w Europie