4,2 mln smartwatchów sprzedanych w I kw., 52 proc. rynku dla Apple
O 223 proc. w ujęciu rocznym wzrosła w I kwartale bieżącego roku globalna sprzedaż inteligentnych zegarków. Rynek jest zdominowany przez Apple, które jednak traci udział - wynika z danych Strategy Analytics.
W I kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 4,2 miliona smartwatchów, co oznacza wzrost o 223 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (1,3 mln). Natomiast w ujęciu kwartalnym zaobserwowano 48-proc. spadek (z 8,1 mln zegarków sprzedanych w IV kw. 2015 r.).
Analitycy Strategy Analytics szacują, że firma Apple sprzedała w I kwartale 2,2 miliona zegarków Apple Watch, co dało jej ponad połowę (52,4 proc.) udziału w rynku, wobec 63 proc. we wcześniejszych trzech miesiącach.
Mniejszy spadek udziału - z 16 proc. do 14,3 proc. - zanotował drugi w zestawieniu Samsung, który sprzedał 600 tys. smartwatchów.
Dołącz do dyskusji: 4,2 mln smartwatchów sprzedanych w I kw., 52 proc. rynku dla Apple