5 Sposobów na... i Sprytne Babki z 2,8 mln zł wpływów i 245 tys. zł zysku
Firma Spryciarze.pl, do której należą kanały youtube’owe 5 Sposobów na… i Sprytne Babki, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 0,9 proc. do 2,88 mln zł, natomiast jej zysk netto zmalał z 1,31 mln zł do 244,6 tys. zł.
Poradnikowy kanał youtube’owy 5 Sposobów na… ma obecnie 2,25 mln subskrybentów, a zamieszczone tam 939 materiały zanotowały łącznie 505,8 mln odtworzeń. Kanał działa od połowy 2013 roku.
Natomiast Sprytne Babki, z poradami dla kobiet, subskrybuje 460 tys. internautów. Od początku 2016 roku opublikowano tam 215 nagrań, które łączne miały 56 mln odtworzeń.
Według opublikowanego właśnie w elektronicznym KRS sprawozdania zarządzającej oboma kanałami spółki Spryciarze.pl jej przychody sprzedażowe nieznacznie zmalały - z 2,91 mln zł w 2017 roku do 2,88 mln zł w ub.r. Dodatkowa firma w zakresie sprzedaży oferty reklamowej obsługuje inne kanały youtube’owe.
Za to koszty operacyjne poszły w górę aż o 69,2 proc. - z 1,51 do 2,56 mln zł. Firma w raporcie uzasadnia to „zmianą metodologii księgowej w zakresie kapitalizacji nakładów na wytworzenie treści wideo”. W konsekwencji wydatki na usługi obce podskoczyły z 355,7 tys. zł do 1,67 mln zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 361,1 do 500,5 tys. zł, a amortyzacji - zmalały z 638,9 do 21,5 tys. zł.
Przełożyło się to na duży spadek rentowności firmy: zysk sprzedażowy zmalał z 1,39 mln zł do 321,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 1,38 mln zł do 292,1 tys. zł, a zysk netto - z 1,31 mln zł do 244,6 tys. zł.
Po 28,5 proc. udziałów Spryciarze.pl mają prezes spółki Marcin Radziwoń i jej wiceprezes Artur Olszewski, a pozostałe 43 proc. - członek rady nadzorczej Adam Wojacki. Z zeszłorocznego zysku 244,6 tys. zł wypłacono im w formie dywidendy.
Dołącz do dyskusji: 5 Sposobów na... i Sprytne Babki z 2,8 mln zł wpływów i 245 tys. zł zysku
Co do kanału ich kobiet... nie jestem jakoś przekonany. Początkowo też oglądałem, bo to była nowość, jednak z czasem weszła jakaś rutyna, odcinki nie porywały.
Nie mniej jednak, taki content jest o wiele lepszy od większości dzisiejszego contentu, bo nie jest skierowany tylko do młodych osób (dzieci zwłaszcza). Można oglądać bez względu na wiek.
Ale nic co dobre nie trwa wiecznie.