52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa
W 2010 roku z internetu korzystało średnio 52,4 proc. Polaków – wynika z badania NetTrack. Na popularności zyskał Facebook, a straciła – NK.pl.
Podsumowanie ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC pokazuje, że zasięg internetu w Polsce osiągnął rekordowy poziom. W ub.r. z sieci korzystało bowiem 52,4 proc. wszystkich Polaków, czyli o 2,9 punktu proc. więcej niż rok wcześniej.
W ub.r. już 44 proc. polskich użytkowników internetu deklarowało, że korzystają z sieci od ponad 5 lat. Rzadziej niż raz w tygodniu robiło to jedynie niecałe 4 proc. internautów. Polacy coraz rzadziej korzystali też z sieci poza domem.
Zwyczaje | ||
I - XII 2010 | X - XII 2009 | |
Od jak dawna korzysta z internetu? | ||
od 1 miesiąca | 0,2% | 0,4% |
od 2-3 miesięcy | 0,4% | 0,6% |
od 4-6 miesięcy | 0,9% | 1,2% |
od 7-12 miesięcy | 3,8% | 5,2% |
powyżej 1 roku do 2 lat | 8,9% | 10,5% |
powyżej 2 lat do 3 lat | 9,8% | 10,4% |
powyżej 3 lat do 5 lat | 26,3% | 28,2% |
powyżej 5 lat | 44,1% | 39,1% |
trudno powiedzieć | 5,6% | 4,5% |
Jak często korzysta z internetu? | ||
codziennie lub prawie codziennie | 72,0% | 72,9% |
kilka razy w tygodniu | 19,1% | 17,6% |
raz na tydzień | 5,0% | 5,1% |
kilka razy w miesiącu | 2,7% | 3,0% |
raz na miesiąc | 0,7% | 0,8% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,5% | 0,6% |
trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
Gdzie korzysta z internetu? | ||
w domu | 93,8% | 92,6% |
w pracy | 21,2% | 22,0% |
w szkole / na uczelni | 6,3% | 7,0% |
u znajomych | 4,4% | 5,3% |
w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym | 0,6% | 0,7% |
w innym miejscu | 0,6% | 0,6% |
Pod względem kategorii wieku i wykształcenia wśród polskich internautów nie nastąpiły w ub.r. znaczące zmiany. Wśród użytkowników sieci nadal przeważały osoby poniżej 60. roku życia, z wykształceniem co najmniej średnim.
Profil internautów | ||
I - XII 2010 | X - XII 2009 | |
Płeć | ||
mężczyźni | 50% | 50% |
kobiety | 50% | 50% |
Kategoria wieku | ||
15-24 lata | 30% | 31% |
25-39 lat | 39% | 37% |
40-59 lat | 27% | 28% |
60 lub więcej | 4% | 4% |
Poziom wykształcenia | ||
podstawowe | 17% | 16% |
zasadnicze | 16% | 16% |
średnie | 41% | 41% |
wyższe | 26% | 27% |
Wśród największych serwisów nieznaczne wzrosty rozpoznawalności i odwiedzin zanotowały Allegro, Wirtualna Polska i Zumi. Do obu rankingów awansował Facebook. Natomiast Nasza Klasa straciła zarówno pod względem rozpoznawalności (o 7,1 punktu proc.), jak i deklarowanych odwiedzin (o 5,4 proc.). Przypomnijmy jednak, że od połowy ub.r. serwis działa pod nazwą i adresem NK.pl.
Ranking | ||
I - XII 2010 | X - XII 2009 | |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 61,5% | 60,4% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 54,3% | 51,6% |
ONET (www.onet.pl) | 47,5% | 48,3% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 39,6% | 38,7% |
NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl) | 35,9% | 43,0% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 21,6% | 21,5% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,6% | 11,1% |
O2 (www.o2.pl) | 10,1% | 10,1% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 9,1% | - |
ZUMI (www.zumi.pl) | 5,0% | 4,9% |
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 89,5% | 89,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 68,3% | 66,8% |
ONET (www.onet.pl) | 57,6% | 57,1% |
NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl) | 54,6% | 60,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 46,2% | 44,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 35,9% | 34,4% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 34,5% | 32,5% |
O2 (www.o2.pl) | 20,3% | 19,3% |
ZUMI (www.zumi.pl) | 18,6% | 17,2% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 18,3% | - |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 25 402 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: 52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa