SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa

W 2010 roku z internetu korzystało średnio 52,4 proc. Polaków – wynika z badania NetTrack. Na popularności zyskał Facebook, a straciła – NK.pl.

Podsumowanie ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC pokazuje, że zasięg internetu w Polsce osiągnął rekordowy poziom. W ub.r. z sieci korzystało bowiem 52,4 proc. wszystkich Polaków, czyli o 2,9 punktu proc. więcej niż rok wcześniej.


W ub.r. już 44 proc. polskich użytkowników internetu deklarowało, że korzystają z sieci od ponad 5 lat. Rzadziej niż raz w tygodniu robiło to jedynie niecałe 4 proc. internautów. Polacy coraz rzadziej korzystali też z sieci poza domem. 

Zwyczaje
 I - XII 2010X - XII 2009
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca0,2%0,4%
  od 2-3 miesięcy0,4%0,6%
  od 4-6 miesięcy0,9%1,2%
  od 7-12 miesięcy3,8%5,2%
  powyżej 1 roku do 2 lat8,9%10,5%
  powyżej 2 lat do 3 lat9,8%10,4%
  powyżej 3 lat do 5 lat26,3%28,2%
  powyżej 5 lat44,1%39,1%
  trudno powiedzieć5,6%4,5%
 
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie codziennie72,0%72,9%
  kilka razy w tygodniu19,1%17,6%
  raz na tydzień5,0%5,1%
  kilka razy w miesiącu2,7%3,0%
  raz na miesiąc0,7%0,8%
  rzadziej niż raz na miesiąc0,5%0,6%
  trudno powiedzieć0,0%0,0%
 
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu93,8%92,6%
  w pracy21,2%22,0%
  w szkole / na uczelni6,3%7,0%
  u znajomych4,4%5,3%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym0,6%0,7%
  w innym miejscu0,6%0,6%



Pod względem kategorii wieku i wykształcenia wśród polskich internautów nie nastąpiły w ub.r. znaczące zmiany. Wśród użytkowników sieci nadal przeważały osoby poniżej 60. roku życia, z wykształceniem co najmniej średnim.

Profil internautów
 I - XII 2010X - XII 2009
Płeć
  mężczyźni50%50%
  kobiety50%50%
 
Kategoria wieku
  15-24 lata30%31%
  25-39 lat39%37%
  40-59 lat27%28%
  60 lub więcej4%4%
 
Poziom wykształcenia
  podstawowe17%16%
  zasadnicze16%16%
  średnie41%41%
  wyższe26%27%


Wśród największych serwisów nieznaczne wzrosty rozpoznawalności i odwiedzin zanotowały Allegro, Wirtualna Polska i Zumi. Do obu rankingów awansował Facebook. Natomiast Nasza Klasa straciła zarówno pod względem rozpoznawalności (o 7,1 punktu proc.), jak i deklarowanych odwiedzin (o 5,4 proc.). Przypomnijmy jednak, że od połowy ub.r. serwis działa pod nazwą i adresem NK.pl. 

Ranking
 I - XII 2010X - XII 2009
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl)61,5%60,4%
   ALLEGRO (www.allegro.pl)54,3%51,6%
   ONET (www.onet.pl)47,5%48,3%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)39,6%38,7%
   NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl)35,9%43,0%
   INTERIA.PL (www.interia.pl)21,6%21,5%
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)11,6%11,1%
   O2 (www.o2.pl)10,1%10,1%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)9,1% -
   ZUMI (www.zumi.pl)5,0%4,9%
 
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl)89,5%89,6%
  ALLEGRO (www.allegro.pl)68,3%66,8%
  ONET (www.onet.pl)57,6%57,1%
  NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl)54,6%60,0%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)46,2%44,1%
  INTERIA.PL (www.interia.pl)35,9%34,4%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)34,5%32,5%
  O2 (www.o2.pl)20,3%19,3%
  ZUMI (www.zumi.pl)18,6%17,2%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)18,3% -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 25 402 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: 52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek S.
Zastanawiam się czy niski wynik facebooka nie wynika z faktu, że badano wejście na stronę "facebook.pl". Mówiąc szczerze to dziś pierwszy raz wszedłem przez ten adres na facebooka by sprawdzić czy taki w ogóle istnieje. Znaczna większość użytkowników facebooka używa go wpisując adres "facebook.com". Sądzę, że jakieś 90%
odpowiedź
User
hedonista
Prawda. FB.com jest popularniejsze, ale FB.pl jest polskim adresem i taki powinno się brać pod uwagę.
odpowiedź
User
b...son
no no hedonista - wybitnie świetny argument i taki sam wniosek! bravo!
odpowiedź