Festiwal w Opolu oglądało 2,24 mln widzów. Kurski: trend odbudowy siły i znaczenia TVP
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 260 tys. osób więcej niż przed rokiem. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Od Opola do Opola”. Wpływy z reklam wyniosły 5,36 mln zł. - Jest to sukces w odnowieniu najstarszego polskiego festiwalu w Opolu, w który tchnęliśmy nowe życie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,17 mln osób. Przełożyło się to na 21,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,02 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,21 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie TVP Polonia 56. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2019 śledziło dodatkowo 76 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,74 proc., 0,84 proc. i 0,92 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 2,24 mln osób (odpowiednio 21,82 proc., 16,86 proc. i 18,13 proc. udziału).
Względem poprzedniej edycji KFPP zyskał 260 tys. widzów. Rok temu opolskie koncerty w TVP1 i TVP Polonia śledziło 1,98 mln osób (odpowiednio 21,74 proc., 16,19 proc. i 17,42 proc. udziału).
Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się pierwszego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Od Opola do Opola” i „Debiuty”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,25 mln widzów (odpowiednio 22,63 proc., 17,07 proc. i 18,64 proc. udziału).
Drugi dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Premiery” i „Walizki moje pełne snów… czyli podróż poety”, oglądało 2,02 mln widzów przy udziałach na poziomie 20,73 proc., 17,43 proc. i 17,66 proc.
Z kolei transmisje niedzielnego koncertu - „Nie pytaj o Polskę #30latwolności” - zgromadziły 2,22 mln widzów (odpowiednio 19,75 proc., 13,85 proc. i 15,40 proc. udziału).
Na antenie TVP Polonia największą popularnością 56. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał pierwszego dnia. Wówczas koncerty śledziło 99 tys. widzów.
Spośród poszczególnych koncertów największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Od Opola do Opola”, która odbyła się pierwszego dnia o godz. 20.20. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,82 mln widzów, co dało stacji 23,70 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert ten śledziło 7,35 mln widzów (dane udostępnione przez Mediacom).
„Od Opola do Opola” było również hitem w TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała średnio 130 tys. oglądających.
- Świetne wyniki festiwalu (realnie są one o wiele wyższe niż wykazywane przez Nielsena) potwierdzają trend odbudowy siły i znaczenia Telewizji Polskiej w obszarze rozrywki. Po sukcesie nowych formatów - takich jak „To był rok!”, „Sanatorium miłości”, „Dance dance dance”, „Szansa na sukces. Opole 2019”, czy nowych projektów koncertowych jak narodowy sylwester, festiwal muzyki tanecznej w Kielcach czy Roztańczony PGE Narodowy - teraz znów sukces w odnowieniu najstarszego polskiego festiwalu w Opolu, w który tchnęliśmy nowe życie. Szczególnie jestem zadowolony z poziomu i silnej konkurencji w debiutach premierach oraz zjawiskowo ciekawej, spójnej propozycji wykonów wielu wokalistów i formacji w koncercie alternatywnym w poniedziałek - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Odbudowa sportu, wzmocnienie seriali, wyprzedzenie o epokę konkurencji w rewitalizacji technologicznej i wizualnej newsów „Wiadomości” i TVP Info, epokowe sukcesy w kanałach tematycznych (jak np. ABC Festiwal Opolski) potwierdza że Telewizja Polska to potęga - dodaje.
Telewizja Polska pochwaliła się również wynikami oglądalności Opola 2019, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych „Od Opola do Opola” śledziło 3,7 mln widzów (peak – 4,36 mln), a „Debiuty” - 2 mln (7,65 mln).
Debiuty 56. KFPP też świetnie: 2mln, pik 2,65mln o 23:21;
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 15 czerwca 2019
Nagrodę im. Anny Jantar zdobył Sargis Davtyan, a laur publiczności przypadł Oli Nykiel. Oboje uczestniczyli w reaktywowanej Szansie na sukces Opole 2019 (Ola ją wygrała). Imponująca jest lojalność i siła głosów Widzów TVP pic.twitter.com/vTWEGqokoI
Sobotnie „Premiery” miały średnio 3,2 mln widzów (3,82 mln), a koncert piosenki poetyckiej - 2,1 mln widzów (2,56 mln).
15.06. Drugi bardzo udany dzień KFPP Opole, koncert Premier: śr.3,2 mln, pik 3,82 mln o 22:03 (odebranie nagrody publiczności).
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 16 czerwca 2019
A koncert poetycki Walizki moje...śr 2,1 mln, pik 2,56 mln o 22:40. pic.twitter.com/lJsoqxKLJF
Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnymi wynikami Netii dla TVP1. Widowisko „Nie pytaj o Polskę #30latwolności” miało średnio 3,1 mln widzów (4 mln).
Finał KFPP Opole 2019 równie udany jak cały festiwal: 16.06 koncert Nie pytaj o Polskę: TVP1+TVP Polonia 3,1 mln, pik 4 mln o 21:48 - M. Rodowicz & D. Kwiatkowski; dziękujemy!
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 17 czerwca 2019
A dziś koncert alternatywny.
Btw: ME U-21 Polska-Belgia TVP2 + TVP Sport śr. 1,95 mln, pik 3,15 mln pic.twitter.com/8KHvwYjaou
Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 15 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała trzeci najsłabszy wynik. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 7,57 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (6,82 proc.) i TVP2 (4,27 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka miała wyraźną przewagę nad konkurencją.
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów i wejść studyjnych w TVP1 i TVP Polonia wyniosły 5,36 mln zł. Przed rokiem były one wyższe - uplasowały się na poziomie 6,09 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
56. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało tyle samo widzów, ile śledziło pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal. Oglądało go 2,24 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 18,83 proc., w 16-49 - 20,54 proc., a w 16-59 - 20,56 proc. (impreza komercyjnego nadawcy miała jednak lepsze wyniki w grupie 16-49).
610 tys. widzów „Sceny alternatywnej”
Średnia widownia poniedziałkowej „Sceny alternatywnej” 56. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2019 w TVP1 wyniosła 563 tys. osób. Przełożyło się to na 5,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Relację w tym czasie na antenie TVP Kultura śledziło dodatkowo 47 tys. widzów, co dało tej stacji 0,45 proc. udziału.
Oznacza to, że na obu antenach „Scenę alternatywną” śledziło 610 tys. widzów (5,82 proc. udziału). Koncerty dla obu anten publicznego nadawcy zarobiły 445 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu oglądało 2,24 mln widzów. Kurski: trend odbudowy siły i znaczenia TVP