SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

57 proc. Polaków nie ma telefonu stacjonarnego, 80 proc. użytkowników nie chce z niego zrezygnować

56,6 proc. Polaków nie korzysta z telefonu stacjonarnego. Z drugiej strony 79,7 proc. użytkowników telefonii stacjonarnej nie ma zamiaru z niej rezygnować.

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że z telefonii stacjonarnej nie korzysta 56,6 proc. Polaków, podczas gdy używa jej 38,9 proc. osób. Przy czym w tej drugiej grupie ponad dwie trzecie stanowią ludzie, którzy mają zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy.


>>> Telefon stacjonarny ma 40 proc. Polaków, płacą 50 zł miesięcznie

Wśród osób niemających telefonu stacjonarnego 80 proc. uzasadnia, że wystarcza im telefon komórkowy, a 13 proc. dodaje, że telefon stacjonarny nie jest im potrzebny. Z kolei co czwarty respondent z tej grupy wskazuje, że korzystanie z łącza telefonicznego jest zbyt drogie.

 


Prawie dwie trzecie z Polaków, którzy nie mają telefonu stacjonarnego, nic nie jest w stanie zachęcić do powrotu do niego. Dla ponad jednej piątej tych osób takim bodźcem byłyby niskie ceny. 

>>> Polak z komórką: częściej dzwoni niż SMS-uje, wydaje 30-70 zł, zna Orange i Plusa (raport)

Ponad połowa Polaków niekorzystających teraz z telefonu stacjonarnego również wcześniej nie miało łącza stacjonarnego w swoim obecnym miejscu zamieszkania. 


Z drugiej strony wśród Polaków korzystających z telefonii stacjonarnej 80 proc. nie chce z niej rezygnować. Dla ponad dwóch trzecich posiadanie telefonu stacjonarnego jest po prostu ważne. 

>>> Najlepiej w Play, najgorzej w Orange - jak klienci oceniają sieci komórkowe

Jednocześnie ponad połowa posiadaczy telefonów stacjonarnych deklaruje, że co najmniej kilkunastoprocentowa podwyżka abonamentu mogłaby ich skłonić do rezygnacji z tej usługi. 


Przejściem z tradycyjnej telefonii stacjonarnej na internetową (VoIP) jest zainteresowanych tylko 7 proc. użytkowników tej pierwszej. 

 

Za usługę VoIP zainteresowani nią użytkownicy telefonii stacjonarnej chcieliby płacić maksymalnie 30-40 zł. 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: 57 proc. Polaków nie ma telefonu stacjonarnego, 80 proc. użytkowników nie chce z niego zrezygnować

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aleksandra-Ky
Nie dziwię się, że ludzie nie chcą rezygnować z telefonów stacjonarnych. Nie wyobrażam sobie, żeby moja mama miała zrezygnować z abonamentu - tym bardziej, że i ona i wszystkie nasze ciocie mają tel w nom i mogą do siebie dzwonić niemalże bez przerwy, a rachunki mają bardzo niskie. Takie dzwonienie na ploty przez komórki doprowadziłoby je do finansowej ruiny - także tel stacjonarny jak najbardziej!
odpowiedź
User
adam
W zeszłym roku po letnich nawałnicach przez tydzień nie było u nas prądu. Nie działał w domu żaden sprzęt. Laptopa ładowałem w pracy komórke rodziców też internet nie działał bo ruter nie miał zasilania. Cały dzień byli jednak bez komórki ,działało tylko jedno - telefon stacjonarny i to ze starym przewodowym aparatem - bezprzewodowy ani rusz! m.in. dlatego nie zrezygnuję ze stacjonarnego.
odpowiedź
User
tadeusz
to wyglada na to ze 100% polakow ma 137% telefonow stacjonarnych-paranoja bo ja wlasnie dzis po 30 latach zrezygnowalem i migruje do play za 20 zlotych tak aby utrzymac stacjonarny jeszcze troche moze rok albo dwa a pozniej nie bedzie sensu bo komorki i tak maja tansze rozmowy ,chodzi mi tylko o odbieranie rozmowy z angli ,tpsa to dziadostwo totalne
odpowiedź