Agencja Allegro podwoiła przychody. 881 tys. zł zysku zamiast 1 mln zł straty
Agencja eventowa Allegro Brand Experience Agency w ub.r. zwiększyła wpływy sprzedażowe o 113 proc. do 23,75 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 1 mln zł straty do 880,8 tys. zł zysku.
Podwojenie przychodów Allegro Brand Experience Agency jest związane z tym, że w ub.r. obowiązywały już niewielkie obostrzenia epidemiczne, więc branża eventowa wróciła na pełne obroty, natomiast rok wcześniej od stycznia do maja trwał jeszcze lockdown.
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że udało jej się to także dzięki utrzymaniu pracowników w czasie największego spowolnienia covidowego. - Niestety wybuch wojny na Ukrainie sprawił, że część projektów została anulowana lub jej zakres znacząco zmniejszony - zaznaczyła.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne agencji poszły w górę o 87,5 proc. do 23,11 mln zł, głównie wskutek wzrostu wydatków na usługi obce z 10,94 do 20,93 mln zł oraz na zużycie materiałów i energii z 415 do 994,1 tys. zł.
Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 655,4 do 696,4 tys. zł (stałe zatrudnieni w spółce to zaledwie jeden etat), a pozostałe koszty rodzajowe - ze 150,4 do 271,4 tys. zł. Z kolei pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 1,03 mln do 100,9 tys. zł.
Wszystkie wskaźniki rentowności poszły w górę powyżej zera: sprzedażowy z 1,16 mln zł straty do 641,4 tys. zł zysku, operacyjny z 1,01 mln zł straty do 985,5 tys. zł zysku, a netto - z 1 mln zł straty do 880,9 tys. zł zysku.
Szefowa agencji Anna Gogacz jako właścicielka 98,5 proc. jej udziałów zdecydowała, że zeszłoroczny zysk zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.
W br. Allegro Brand Experience Agency chce poszerzać swoje kompetencje o inne obszary komunikacji marketingowej i rozwiązania technologiczne, żeby osiągać wyższe, bardziej zdywersyfikowane wpływy, a także „nadal prowadzić bardzo ostrożną politykę finansową”.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Agencja Allegro podwoiła przychody. 881 tys. zł zysku zamiast 1 mln zł straty