Agora i TVN z niższymi wpływami w internecie - przez ogłoszenia i VoD
Pion internetowy Agory miał w I kwartale br. 25,8 mln zł przychodów, czyli 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy Grupy TVN w internecie spadły o 2,6 proc., do 56,8 mln zł.
Spadek przychodów internetowego pionu Agory w I kwartale br. wynika przede wszystkim z niższych aż o 23,8 proc. w skali roku wpływów ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach. Za to reklamach graficznych i e-mail marketingu firma zarobiła 8,3 proc. więcej.
Na działanie pionu internetowego Agora wydała minimalnie więcej niż przed rokiem. Firma mocno ograniczyła budżet na reprezentację i reklamę, za to więcej przeznaczyła na wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników.
>>> Agora: 1,48 mln zł straty netto w I kw. 2012 r. wobec zysku przed rokiem
Z kolei w segmencie internetowym Grupy TVN sam Onet zanotował minimalny wzrost przychodów - o 0,5 proc. Spadek wpływów całego segmentu firma uzasadnia przeniesieniem treści wideo TVN z Onet VOD do TVN Playera. Spółka wskazuje też na słabsze wyniki rynku reklamy displayowej odzwierciedlające niepewność co do sytuacji makroekonomicznej oraz działania marketingowe skoncentrowane na Euro 2012.
>>> TVN: 184,93 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. wobec straty przed rokiem
Wskaźnik EBITDA spadł o 1,4 mln zł rok (czyli o 7 proc.), co TVN wyjaśnia ograniczeniem przychodów z treści wideo i tymczasowym zachwianiem równowagi w transakcjach barterowych. Marża EBITDA zmniejszyła się o 1,5 pkt proc., gotówka EBITDA wzrosła o blisko 1 mln zł do poziomu 19 mln zł, a gotówkowa marża EBITDA zwiększyła się o 1,9 pkt proc.
>>> W czerwcu TVN chce sprzedać 75 proc. akcji Grupy Onet
Dołącz do dyskusji: Agora i TVN z niższymi wpływami w internecie - przez ogłoszenia i VoD