Alicja Bachleda-Curuś jako Kopciuszek reklamuje Kraków (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa atrakcji turystycznych Krakowa utrzymana w konwencji bajkowej, której bohaterką jest Alicja Bachleda-Curuś w roli Kopciuszka. Akcja przebiega pod hasłem „Kraków - come and find your story”, a spot na jej potrzeby wyprodukowało studio Alvernia Studios.
Startująca właśnie kampania Krakowa nawiązuje do akcji reklamującej atrakcje turystyczne Polski, którą Polska Organizacja Turystyczna prowadziła za granicą w ub. i br. pod hasłem „Polska - come and find your story” (zobacz szczegóły).
- Pracując nad koncepcją nowej kampanii promującej miasto Kraków postanowiliśmy zaprosić POT i MOT do współpracy i wykorzystać bajkową konwencję również w swoich działaniach reklamowych. Stąd wziął się pomysł na to, by „ambasadorem” stolicy Małopolski została główna bohaterka jednej z najpopularniejszych bajek - o Kopciuszku - wyjaśnia Magdalena Sroka, zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta. - Nie chodziło nam o to, aby zarzucić widza serią zdjęć przedstawiających dziesiątki miejsc, ale aby wciągnąć go w opowiadaną historię, zaciekawić i wzbudzić emocje, sprawić, że po obejrzeniu spotu pomyśli „to już koniec?” I będzie chciał zobaczyć więcej... - dodaje.
Celem kampanii jest z jednej strony pokazanie niestereotypowego, baśniowego oblicza Krakowa i Małopolski, a z drugiej - zachęcenie turystów do odwiedzania tego miasta i regionu także poza letnim sezonem.
- Wykorzystanie bajkowej konwencji do promocji Krakowa i Małopolski wpisuje się w koncepcję realizacji działań reklamowych Polskiej Organizacji Turystycznej. To doskonałe uzupełnienie naszej kampanii promującej Polskę, którą od wielu miesięcy prowadzimy na całym świecie. Jestem przekonany, że spot Krakowa wzmocni nasz przekaz i upewni jego odbiorców, że do naszego kraju po prostu warto przyjeżdżać - ocenia Bartłomiej Walas, wiceprezes POT-u.
Scenerią kolejnych scen spotu są: Dunajec i Pieniny (droga Kopciuszka na bal), Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (sceny balowe), Zamek w Pieskowej Skale (ucieczka z balu) i Rynek Główny w Krakowie (ponowne spotkanie z księciem).
Spot od 22 do 28 grudnia będzie emitowany w TVN i kanałach tematycznych obsługiwanych przez TVN Media. W przyszłym roku ma być pokazywany w jednej z czołowych, zagranicznych stacji telewizyjnych obejmującej swoim zasięgiem: Europę, USA, Bliski Wschód, Azję oraz Afrykę. Szeroko zasięgowe działania na rynkach zagranicznych są planowane za rok.
Produkcją spotu zajęło się studio filmowe Alvernia Studios. Kosztowało to pół miliona zł, z czego 180 tys. zł dało miasto Kraków, a ok. 320 tys. zł - Ministerstwo Sportu i Turystyki. Budżet na emisję w Polsce wynosi 250 tys. zł (pochodzi od Krakowa), a za granicą - 1,2 mln zł (co sfinansuje Małopolska Organizacja Turystyczna).
Dołącz do dyskusji: Alicja Bachleda-Curuś jako Kopciuszek reklamuje Kraków (wideo)