SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aliexpress z 11 mln polskich użytkowników. Rossmann.pl przed Vinted i eobuwiem

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, ma prawie dwa razy więcej użytkowników niż zajmujący drugie miejsce Aliexpress. Mediaexpert.pl wyprzedza e-sklepy RTV Euro AGD i Empiku, a Rossmann.pl jest przed Vinted.pl i eobuwie.com.pl.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. serwis www i aplikacje mobilne Allegro odwiedziło 20,35 mln użytkowników, czyli 61,24 proc. wszystkich internautów w Polsce, a każdy spędził na platformie przeciętnie 105,83 minuty.

Allegro jest zdecydowanym liderem wśród platform e-commerce w każdej z tych statystyk. Chiński Aliexpress (serwis i aplikacja mobilna) zanotował 11,05 mln polskich internautów, 33,26 proc. zasięgu i 23,23 minuty średniego czasu korzystania, a na platformie odzieżowej Vinted, która miała 6,51 mln użytkowników i 19,6 proc. zasięgu, przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wyniósł 61,95 minuty.

Media Expert w internecie przed RTV Euro AGD

Sklep internetowy sieci elektromarketów Media Expert odwiedziło 9,39 mln internautów (co dało 6,01 proc. zasięgu), każdy spędził w serwisie średnio 6,01 minuty. Konkurencyjny Euro.com.pl, e-sklep sieci RTV Euro AGD, osiągnął 7,82 mln użytkowników, 23,54 proc. zasięgu i 6,89 minuty przeciętnego czasu korzystania, a Empik.com (serwis i aplikacja mobilna) - 7,31 mln odwiedzających, 22,02 proc. zasięgu i 7,4 minuty średniego czasu.

Z polskiej witryny internetowej i aplikacji mobilnej Rossmanna skorzystało 7,15 mln internautów (21,54 proc. zasięgu), a każdy spędził przeciętnie 7,02 minuty. eobuwie (należy do grupy CCC) jako serwis i aplikacja mobilna miało 5,43 mln użytkowników, 16,33 proc. zasięgu i 7,49 minuty średniego czasu korzystania.

Platforma internetowa Castoramy zanotowała 5,22 mln internautów, 15,7 proc. zasięgu i 6,18 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika, a sklep internetowy Lidla - 4,78 mln odwiedzających, 14,38 proc. zasięgu i 8,16 minuty średniego czasu korzystania.

Amazon poza czołową dziesiątką

W rankingu kolejny miesiąc nie ma Amazona, którego pełna wersja została uruchomiona w Polsce z początkiem marca br. Według Mediapanelu w marcu Amazon.pl odwiedziło 2,91 mln użytkowników, co przełożyło się na 9,96 proc. zasięgu .

W późniejszych miesiącach serwis nie zbliżył się do poziomu 5 mln odwiedzających zapewniającego obecność w czołowej dziesiątce.

Aliexpress i Mediaexpert.pl zyskały więcej niż Allegro

Allegro w porównaniu z lipcem zyskało 282 tys. internautów (to 1,4 proc. w górę) i 5,83 minuty średniego czasu korzystania (5,8 proc.).

Aliexpress osiągnął wzrost o 783,1 tys. użytkowników (7,6 proc.) i 1,87 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (8,8 proc.), a Mediaexpert.pl - 546,1 tys. użytkowników (6,2 proc.) i 0,74 minuty średniego czasu (14,1 proc.).

W całym zestawieniu przeważają znaczące wzrosty. Na Empik.com liczba internautów zwiększyła się o 588,2 tys. (8,8 proc.), a przeciętny czas korzystania - o 0,17 minuty (2,4 proc.), a na Rossmann.pl liczba użytkowników o 529,7 tys. (8 proc.), a średni czas korzystania - o 0,9 minuty (14,5 proc.).

Procentowo jeszcze więcej zyskało eobuwie: liczba internautów poszła w górę o 564,7 tys. (11,6 proc.), a średni czas korzystania o 0,72 minuty (10,6 proc.). Vinted.pl zyskał 383,3 tys. użytkowników (6,2 proc.) i 13,53 minuty (28 proc.), natomiast Lidl-sklep.pl - 282,5 tys. użytkowników (6,3 proc.) i 0,67 minuty (8,9 proc.).

Tylko e-sklepy RTV Euro AGD i Castoramy ze spadkiem

Sklep internetowy RTV Euro AGD zanotował spadek liczby użytkowników o 203 tys. (2,5 proc.), przy czym średni czas spędzony w serwisie przez internautę wydłużył się o 1,5 minuty (27,8 proc.).

Natomiast Castorama.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 60,9 tys. (1,2 proc.) zanotowała spadek średniego czasu korzystania o 0,17 minuty (2,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: Aliexpress z 11 mln polskich użytkowników. Rossmann.pl przed Vinted i eobuwiem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
P
Ciekawe jak wygląda realni użytkownicy - do chociaż jednego dokonanego zakupu ;)
odpowiedź