Allegro uruchamia platformę społecznościową Allegro Gadane. „Nie chcemy konkurować z Facebookiem”
Allegro uruchomiło własny serwis społecznościowy o nazwie Allegro Gadane. Platforma ma łączyć ze sobą społeczność skupioną wokół Allegro pozwalając na wymianę uwag i porad oraz opinii na temat produktów. Z Allegro Gadane mogą korzystać zarówno zarejestrowani użytkownicy, jak i osoby bez konta w Allegro. - Nie zamierzamy konkurować z żadnym innym serwisem społecznościowym. W centrum uwagi użytkowników ma być Allegro, w przyszłości nie wykluczamy wprowadzenia tam nowych rozwiązań, w tym wewnętrznego komunikatora - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agata Stachowiak z biura prasowego Allegro.
Platforma Allegro Gadane została wprowadzona zarówno w formie strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Jak wyjaśnia Allegro jest to serwis społecznościowy, w którym kupujący i sprzedający poszukujący porad czy opinii będą mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych. Ma to być także także wspólna przestrzeń do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą czy produktami dostępnymi na platformie.
18 mln użytkowników?
Allegro podkreśla, że jest jedną z pierwszych dużych polskich firm posiadających serwis społecznościowy, w którym klienci mogą swobodnie komunikować się ze sobą.
Popularność serwisów społecznościowych pokazuje jak ważną rolę odgrywa potrzeba dzielenia się doświadczeniami i emocjami z innymi. Dlatego firmy na całym świecie tworzą własne narzędzia pomagające klientom swobodnie się ze sobą komunikować.
- Allegro tworzy 18-milionową społeczność kupujących i sprzedających, którzy lubią i chcą ze sobą rozmawiać, pytać o opinie innych czy dzielić się wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z naszą platformą – przyznaje w komunikacie Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro. - Dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich specjalną przestrzeń, w której będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje, dyskutować i udzielać informacji na temat przyszłych funkcjonalności i usług serwisu .
Według regulaminu platformy członkiem Allegro Gadane może stać się każdy - społeczność powstała zarówno dla osób, które dopiero rozpoczęły przygodę z zakupami czy handlem online, jak i dla doświadczonych klientów platformy.
Treści zamieszczone w serwisie są ogólnodostępne, także dla niezarejestrowanych gości. Aby jednak aktywnie uczestniczyć w społeczności, należy zarejestrować się przy użyciu danych dostępowych do swojego konta na Allegro.
Nie konkurujemy z Facebookiem
W serwisie znaleźć można fora tematyczne podzielone na kategorie oraz blog z artykułami na temat społeczności i samego Allegro. Zalogowani użytkownicy mogą zamieszczać nowe posty i odpowiadać na pytania innych członków, śledzić i oceniać dyskusje, a także otrzymywać mailowe powiadomienia o postach i wątkach.
Jednym z rozwiązań zastosowanych w Allegro Gadane jest system rang, które otrzymuje się za aktywności i staż na forum - startując od poziomu Nowicjusza. W serwisie nie zabrakło też rozwiązania dla wielbicieli szybkich reakcji - oznaczenie “W punkt!” można przyznać konkretnej odpowiedzi, jeżeli uważa się ją za trafną, prawidłową czy wartościową - lub jeżeli chce się po prostu wyrazić poparcie dla jej autora.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Agata Stachowiak, public relations officer w Allegro podkreśla, że nowa platforma społecznościowa nie ma ambicji rywalizowania z takimi serwisami jak Facebook czy Twitter, bowiem jej przeznaczenie jest ściśle ukierunkowane.
- Nie zamierzamy konkurować z innymi platformami społecznościowymi bo w centrum zainteresowania użytkowników ma być Allegro – wyjaśnia Agata Stachowiak. - Na pewno nadal będziemy korzystać z narzędzi jakie oferują social media i także tam prowadzić komunikację bo jesteśmy wszędzie tam, gdzie klient Allegro szuka pomocy i odpowiedzi na pytania związane z serwisem.
Według naszej rozmówczyni nowa platforma to dla Allegro także szansa na otrzymanie bezpośredniej informacji zwrotnej na temat działań, które firma podejmujemy rozwijając Allegro - od razu ma szansę zapoznać się z opiniami użytkowników.
- Osoby kupujące i sprzedające na Allegro szukają ze sobą kontaktu, dyskutują, dzielą się wiedzą i doświadczeniem (niektórzy nawet 20-letnim) i teraz nie muszą robić tego w rozproszeniu ale w stworzonej przez nas przestrzeni – zaznacza Stachowiak. - Allegro Gadane ma też być taką bazą wiedzy nie tylko o platformie, ale też produktach - wszystko zależy od użytkowników i tego jakie wątki będą tworzyć, o co pytać. Czas pokaże jakie będą potrzeby naszych klientów w stosunku do tej platformy i w jaką stronę będziemy ją rozwijać, np. poprzez wprowadzenie komunikatora – zapowiada przedstawicielka Allegro.
Niedawno zapowiedziano, że od 2 kwietnia 2020 r. na Allegro.pl prowizje będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy. Wyjątkiem będzie sprzedaż w ramach Allegro Smart!, w której pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy. Od lutego prowizja wzrośnie w kilkunastu kategoriach.
Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Allegro.pl zanotowało 17,43 mln realnych użytkowników i 1,38 mld odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - 4,23 mln użytkowników. Firma Allegro.pl w 2018 r. osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Allegro uruchamia platformę społecznościową Allegro Gadane. „Nie chcemy konkurować z Facebookiem”