Allegro podniosło stawkę dla sklepów z 9,90 do 39 zł i wprowadza opłaty za utrzymanie oferty
Na portalu Allegro.pl miesięczna opłata za usługę Sklep Allegro wzrosła z 9,90 do 39 zł. Ponadto serwis obniżył prowizję w kategorii Dermokosmetyki z 10 na 9 proc. oraz udostępnił narzędzie do sprawdzania nadchodzących opłat w ofercie.
Stawka 39 zł za korzystanie przez 30 dni z usługi Sklep Allegro obowiązuje od 22 czerwca. Allegro nie wyjaśniło dużej podwyżki tej opłaty, dział prasowy portalu nie odpowiedział na razie na pytania Wirtualnemedia.pl w tej sprawie.
Z kolei od minionej środy obowiązuje obniżona z 10 na 9 proc. prowizja w kategorii Dermokosmetyki. Jednocześnie zmieniono sposób naliczania opłat za wystawienie przedmiotów używanych w wybranych kategoriach działu Motoryzacja.
Ponadto Allegro udostępniło narzędzie pozwalającej sprawdzić, jakie opłaty mogą zostać pobrane za daną ofertę w ciągu najbliższych 30 dni. W ramach opcji wyświetlane będą informacje o rodzaju i wysokości opłaty oraz planowanej dacie dodania jej do rachunku. Prezentowane będą dane o opłatach za wystawienie, promowanie i utrzymywanie oferty.
Opłaty utrzymaniowe zostaną wprowadzone 25 lipca. Szczegóły na ich temat zostaną podane w najbliższych tygodniach.
Allegro przechodzi na nowy format ofert
Od 23 lipca Allegro będzie zamykać oferty, które nie spełniają nowych standardów. Nowy format ofert (obejmujący m.in. edytor zamiast szablonów HTML, oddzielenie warunków oferty od opisu przedmiotów i więcej obowiązkowych parametrów) został ogłoszony w lutym ub.r. i był stopniowo wprowadzany. Pod koniec kwietnia br. edytor HTML wyłączono przy ofertach wystawianych przez sprzedawców z kontami firmowymi.
Sprzedający mogą przejść ze swoimi ofertami na nowy standard przy użyciu migratora opisów. Jeśli tego nie zrobią, oferta ze starym opisem po wygaśnięciu nie zostanie automatycznie wystawiona ponownie, a w przypadku opcji „do wyczerpania przedmiotów” - zostanie zdjęta z serwisu do 22 sierpnia.
Allegro przedłużyło do 6 lipca okres, w którym można edytować tytuły ofert, dostosowując je do nowych zasad. Zgodnie z tymi regułami tytuły mają być zwięzłe i precyzyjne. Nie powinny zawierać słów typu „polecam”, „zobacz koniecznie!”, „nowość”, „promocja” czy „hit”, żadnych dodatkowych treści (np. loginu sprzedawcy, miasta, gdzie można odebrać produkt czy informacji o fakturze czy o szybkiej wysyłce) ani niepotrzebnych znaków (np. cudzysłowów).
Według badania Gemius/PBI w maju br. serwis Allegro.pl zanotował 16,72 mln realnych użytkowników, 1,32 mld odsłon oraz 13 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a aplikacja mobilna Allegro - 2,46 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Allegro podniosło stawkę dla sklepów z 9,90 do 39 zł i wprowadza opłaty za utrzymanie oferty
Galerią Handlową? Drogą galerią...
Po prostu sprzedawcy będą odpływać, klienci też zauważą, że przy podbijanych prowizjach zamiast kupić tanio, to zmienia się to na portal dla łosi nie potrafiących poszukać w sieci taniej. Na koniec przyjdzie AliExpress i ich pozamiata ;)