Sprzedawcy na Allegro zapłacą więcej za dostawy do Paczkomatów
Allegro zapowiedziało zmiany w swoim cenniku, które będą dotyczyć sprzedawców oferujących swoje towary w ramach programu Allegro Smart! Z początkiem grudnia 2020 roku firmy korzystające z opcji nadawania przesyłek do Paczkomatu w Allegro Lokalnie będą dopłacać do nich od 1 do 1,99 złotych.
Allegro.pl to obecnie jedna z największych platform e-commerce funkcjonujących w polskim internecie. W ub.r. Allegro.pl osiągnęło wzrost przychodów sprzedażowych o 31 proc. do 2,39 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 46,9 proc. do 1,18 mld zł jego zysk netto poszedł w górę z 230,08 do 399,02 mln zł. Firma zatrudnia prawie 2 tys. osób, za 80 proc. akcji eBilet Polska zapłaciła 95,89 mln zł.
Ceny w górę
Teraz Allegro.pl zapowiedziało, że wprowadza kilka zmian, które będą mieć wpływ zarówno na sprzedających, jak i kupujących. Firma poinformowała o tym zarówno w zapisach w swoim regulaminie, jak też w komunikacie skierowanym do Wirtualnemedia.pl.
Allegro donosi, że pierwsza zmiana to łatwy sposób nadawania przesyłek do Paczkomatu w Allegro Lokalnie. Zgodnie z zapowiedzią cały proces można teraz zrealizować w ramach konta Allegro. Opłata za nadanie (maksymalnie 8,99 zł) zostanie doliczona do rozliczenia sprzedawcy na koncie Allegro. Zmiana wchodzi 4 grudnia 2020 r.
Czytaj także: Byli menedżerowie Allegro i CCC uruchomili platformę e-commerce dla firm merXu
Ważną zmianą są także opłaty za przesyłki nadawane do Paczkomatów. Jak twierdzi Allegro to bardzo popularna wśród klientów forma dostawy w programie Allegro Smart!.
Klient korzysta z tej opcji za darmo. Sprzedawcy również korzystali z tej opcji za darmo. Jednak od 4 stycznia br. sprzedawcy zapłacą 1 zł, lub 1,99 zł (zamówienia o wartości powyżej 100 zł). Allegro zaznacza, że ciągle ponosi większość kosztów tej operacji. Zgromadzone w ten sposób środki firma planuje inwestować w dalszy rozwój Smart!. Ostatnio Allegro uruchomiło opcję Smart!Student dedykowaną dla młodych użytkowników platformy.
Jednocześnie Allegro zachęca sprzedawców do przyspieszenia dostaw w ramach Programu szybkich Dostaw. W przypadku kiedy sprzedający wysyła szybko i jego przesyłki są doręczone najpóźniej następnego dnia kalendarzowego, to dostaje bonus który zeruje powyższe koszty Smart!.
Czytaj także: Allegro kupiło resztę udziałów eBilet Polska
Czy coś zmienia się z punktu widzenia klienta? Allegro obiecuje, że użytkownik wybierając ofertę zobaczy najszybszą opcję dostawy: „Kup do 16:00 - jutro u Ciebie” lub „Kup do 16:00 - jutro w punkcie”. Wcześniejsze zamówienie pozwoli na szybką dostawę, na której klientom zależy.
Czytaj także: eBilet przy Allegro urósł o 31 proc. W epidemii spadek wpływów, bez zwolnień
2,4 mld zł wpływów i 399 mln zł zysku Allegro w ub.r.
Przychody firmy Allegro.pl z usług e-commerce zwiększyły się z 1,61 mld zł w 2018 roku do 2,08 mld zł, wpływy reklamowe - ze 128,1 do 165,69 mln zł, przychody ze sprzedaży towarów - z 62,79 do 115,21 mln zł, a pozostałe wpływy - z 25,95 do 30,42 mln zł.
Wpływy z e-commerce to przede wszystkim z prowizji od sprzedaży na platformie, a marketingowe - z opcji płatnej promocji ofert. W ostatnich latach Allegro podwyższało prowizję w niektórych kategoriach (jednocześnie rezygnowano z opłat za wystawianie ofert), a z początkiem czerwca br. zaczęło naliczać prowizję przy każdej transakcji od ceny z uwzględnieniem kosztu dostawy.
Dołącz do dyskusji: Sprzedawcy na Allegro zapłacą więcej za dostawy do Paczkomatów