Allegro będzie inaczej premiować wysyłki w dniu zakupu
19 lipca Allegro zmieni zasady premiowania sprzedawców za szybkie wysyłki produktów kupionych przez użytkowników platformy. Rabaty będą przyznawana za wysyłki w ramach Allegro Smart! nadane w dniu zakupu.
Żeby skorzystać z nowego programu szybkich wysyłek sprzedający na Allegro będą musieli spełnić dwa warunki:
- realizacja wysyłki w ramach Allegro Smart! Kurierem lub do Paczkomatu,
- nadanie przesyłki w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie lub wybrał opcję płatności przy odbiorze.
Paczka zostanie uznana przez Allegro za nadaną, gdy kurier ją zeskanuje, a platforma dostanie informację o tym od przewoźnika. Taka zasad będzie obowiązywała w przypadku paczek wysyłanych bezpośrednio u kurierów, w Paczkomatach i punktach obsługi klientów InPostu oraz w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).
Nowe zniżki w programie szybkich wysyłek na Allegro
W zależności do wariantu wysyłki sprzedawca otrzyma obniżkę jej kosztów wynoszącą od 0,99 do 3,99 zł brutto.
W komunikacie Allegro zaznaczono, że obecny program szybkich dostaw przez wielu sprzedających był oceniany jako zbyt skomplikowany.
- Uważnie słuchamy Waszych sugestii, dlatego nowy Program Szybkich Wysyłek będzie znacznie prostszy. Nie musisz się nigdzie zgłaszać - rabat przyznamy Ci automatycznie za każdą przesyłkę Smart!, którą nadasz w dniu złożenia zamówienia - zapowiedziano.
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w polskim internecie. Według badania Mediapanel w maju br. jej odsłona przeglądarkowa zanotowała 18,14 mln użytkowników i 62,4 proc. zasięgu, a aplikacja mobilna - 8,9 mln użytkowników i 30,6 proc. zasięgu.
W pierwszym kwartale br. firma Allegro osiągnęła wzrost przychodów netto o 61,1 proc. do 1,21 mld zł i zysku netto ze 104,6 do 269,6 mln zł. Skorygowana EBITDA Allegro w pierwszym kwartale 2021 roku wzrosła rdr o 50,6 proc. do 535,5 mln zł. Zysk netto zwiększył się do 269,6 mln zł z 104,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy Allegro pierwszym kwartale 2021 r. wyniosła 9,6 mld zł (wzrost o 46,1 proc. rdr).
Największy, 82,2 proc. udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc. oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1 proc. Allegro planuje w całym 2021 roku zwiększyć zatrudnienie łącznie o 1.500 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Allegro będzie inaczej premiować wysyłki w dniu zakupu