Allegro ruszyło w kolejnym kraju. Liczy na polskich sprzedawców
W poniedziałek Allegro uruchomiło swoją platformę na Słowacji. To drugi po Czechach zagraniczny rynek jej działalności. Grupa Allegro dwa lata temu przejęła Mall Group i WE|Do obecne w kilku krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
W słowackiej odsłonie Allegro jest obecnie dostępnych 100 mln ofert (firma podkreśla, że to 10 razy więcej niż na którejkolwiek innej platformie e-commerce w tym kraju), a użytkownicy mogą też korzystać z usługi subskrypcyjnej Allegro Smart!, opcji Allegro Protect oraz Gwarancji Najniższej Ceny.
Dostawy z Polski na Słowację będą realizowane przez operatorów przesyłkowych Packeta, DHL i DPD. Polscy sprzedawcy mogą korzystać przy tym z usługi One Fulfillment by Allegro.
- Jak wynika ze zrealizowanego przez nas badania, blisko połowa Słowaków wykazała się wspomaganą znajomością marki Allegro. To obiecujący punkt wyjścia z naszą ofertą na rynek, na którym 77 proc. badanych już korzystało z zakupów w modelu marketplace. Co więcej, ankietowani deklarują otwartość na poznanie i przetestowanie Allegro: 82 proc. Słowaków zamierza odwiedzić naszą domenę, a 79 proc. jest zainteresowanych zakupami na naszej platformie - opisuje w komunikacie Matthias Frechen, chief commercial officer w Allegro.
Odpaliliśmy właśnie już oficjalnie https://t.co/RvYV0TBEX2 Pierwszy produkt sprzedany to Pretipachrova maska. Pozdrawiam ze słonecznej Bratysławy 🧡 pic.twitter.com/DCMg0ykwV3
— Marcin Gruszka (@Gruszka) March 18, 2024
Firma liczy, że sprzedaż na jej słowackiej platformie będą prowadzili także sprzedawcy z Polski. Wskazuje na niedawny raport e-Izby, w którym 60 proc. sklepów internetowych zadeklarowało, że prowadzą też sprzedaż transgraniczną.
CZYTAJ TEŻ: Automaty Allegro coraz bardziej zapełnione. Allegro Pay dalej rośnie
- Wnioski z raportu potwierdzają nasze własne spostrzeżenia. Polscy przedsiębiorcy chętnie poszukują nowych klientów za granicą. Dlatego też jako Allegro pragniemy ułatwić im wyjście z ofertą na nowe rynki - odpowiadamy na wyzwania najczęściej wskazywane przez sprzedających, zapewniając im narzędzia niezbędne do handlu w modelu cross-border - podkreśla Matthias Frechen.
Allegro od roku w Czechach
Wiosną ub.r. Allegro uruchomiło swoją platformę na pierwszym rynku zagranicznym - w Czechach. Na koniec ub.r. miało tam ok. 30 tys. sprzedawców, o 10 proc. więcej niż kwartał wcześniej, natomiast liczba kupujących kwartał do kwartału poszła w górę z 0,8 do 1,6 mln. 60 proc. z nich to użytkownicy niekorzystający wcześniej z platform Mall Group.
Dwa lata temu grupa Allegro zapłaciła 876 mln euro za Mall Group i 14 mln euro za WE|DO CZ. Siedem miesięcy później dokonała odpisu w kwocie 2,293 mld zł dotyczącego wartości obu podmiotów, a niedawno w bilansie za czwarty kwartał ub.r. obniżyła wycenę Mall Group jeszcze o 629,3 mln zł, pomniejszone o 123,7 mln zł odroczonego podatku.
Kolejnymi rynkami ekspansji zagranicznej platformy Allegro będą kraje, w których działają już kupione firmy, czyli Węgry, Słowenia i Chorwacja. W tym pierwszym witryna może ruszyć jeszcze w br.
CZYTAJ TEŻ: Allegro będzie inaczej liczyć oceny od kupujących
Firma liczy, że nowe odsłony Allegro osiągną dodatnią rentowność w ciągu 3-4 lat od startu. - Dla allegro. cz to będzie 2026 lub 2027 rok. W przypadku Mall przez następne 24-miesiące, chcemy doprowadzić do sytuacji, że jeśli chodzi o gotówkę, to nie będziemy musieli finansować działalności Mall i całego segmentu - powiedział w zeszłym tygodniu PAP Biznes dyrektor finansowy grupy Allegro Jon Eastick.
W ub.r. grupa Allegro, do której w Polsce należą też m.in. Ceneo, eBilet, osiągnęła wzrost przychodów o 13,1 proc. do 10,18 mld zł, zysku EBITDA z 2 do 2,41 mld zł i wyniku netto z 1,92 mld zł straty do 284,1 mln zł zysku. Na koniec ub.r. na platformach firmy aktywnych było 19,6 mln sprzedawców, wobec 14,1 mln rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Allegro ruszyło w kolejnym kraju. Liczy na polskich sprzedawców