Altavia Kamikaze za 22 mln zł kupuje agencje K2 Create i K2 Precise
Altavia Kamikaze przejęła od Fabrity Holding SA 100 proc. udziałów w agencjach K2 Create i K2 Precise. Na czele połączonych firm staną Joanna Dering i Michał Ryszkiewicz.
W komunikacie giełdowym Fabrity podano, że łączna cena za obie agencje wyniosła 21,7 mln zł, a Altavia Kamikaze spłaciła też 0,5 mln zł ich zadłużenia.
- Decyzja o akwizycji to odpowiedź na oczekiwania marketerów, którzy poszukują prostej współpracy oraz zintegrowanych rozwiązań łączących narzędzia, technologię, zaawansowaną analitykę i ofertę mediową z prawdziwą kreatywnością i rozumieniem nowych kanałów, twórców oraz grup docelowych - uzasadnia Joanna Dering, managing partner Altavia Kamikaze. - Zaprosiliśmy do współpracy duet agencji, który to rozumie i razem skokowo zwiększamy skalę i możliwości. Nadchodzą zmiany - przyspieszenie AI, rozwój ‘creators economy’, a w konsekwencji zmiany na rynku pracy. Musimy się systematycznie redefiniować i ta umiejętność łączy obie organizacje na poziomie DNA - zawsze widzimy szanse i przekuwamy zmiany na przewagi konkurencyjne dla naszych klientów - podkreśla.
- Zależało nam na znalezieniu firmy, która będzie zainteresowana rozwijaniem K2 Create i K2 Precise, umożliwi im wzrost skali, ekspansję zagraniczną. Jesteśmy przekonani że Altavia i Altavia Kamikaze będą takim właśnie partnerem - dodaje Paweł Wujec, prezes zarządu Fabrity Holding.
Nowa nazwa połączonych agencji, zespoły K2 Create i K2 Precise zostają
Altavia Kamikaze, K2 Create i K2 Precise będą działać pod wspólną nazwą Altavia Kamikaze + K2, początkowo jako trzy podmioty. Docelowo nowy właściciel chce je połączyć, utrzymując siłę dwóch mocnych dywizji: kreatywnej oraz precise (media i martech). Po połączeniu zespół agencji liczy ponad 160 osób.
- Transakcja to strategiczna inwestycja, która kolejny raz potwierdza zainteresowania Grupy Altavia polskim rynkiem. Grupa Altavia jest obecna w Polsce od 20 lat, wtedy to został otwarty oddział Altavia Polska, którego specjalizacją jest szeroko rozumiana komunikacja BTL. 6 lat temu do Grupy dołączyła Agencja Kamikaze (dziś Altavia Kamikaze). Obecna akwizycja, zwiększa potencjał Grupy w Polsce oraz rozszerza portfolio oferowanych przez nas usług w szczególności w obszarze mediów, działań performance oraz marketing automation. Łącząc kompetencje Altavia Polska oraz Altavia Kamikaze + K2, jesteśmy gotowi dbać o konsumentów naszych klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Skala, doświadczenie i możliwości Altavia Kamikaze + K2 będą też wykorzystywane na potrzeby międzynarodowych klientów i innych agencji w ramach Grupy - powiedział Raphaël Palti, prezes i założyciel Grupy Altavia.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Altavia Kamikaze + K2 będzie działać pod kierownictwem Joanny Dering i Michała Ryszkiewicza - dotychczasowych partnerów zarządzających Altavia Kamikaze.
Michał Rutkowski, dotychczasowy dyrektor zarządzający K2, będzie kontynuował swoją rolę odpowiadając za dywizję Create. Dołączą do niego Zofia Mozga i Katarzyna Kosińska-Rysz ze strony Altavia Kamikaze i wspólnie rozpoczną proces integracji.
Katarzyna Wiśniewska i Maja Biniewicz - dotychczasowe dyrektorki zarządzające K2 Precise - będą w dalszym ciągu odpowiadały za tą dywizję. Bartek Załęcki i Zofia Mozga jako zespół integracyjny będą pracować na ułatwieniem współpracy wszystkich podmiotów.
Dołącz do dyskusji: Altavia Kamikaze za 22 mln zł kupuje agencje K2 Create i K2 Precise