Amerykańscy marketerzy wydadzą na reklamy w podcastach prawie miliard dolarów
Wydatki reklamowe na podcasty w USA wyniosą w przyszłym roku 960 mld dolarów, a w 2022 roku miliard dolarów - szacuje agencja Magna Global (grupa IPG Mediabrands).
Z szacunków agencji mediowej Magna Global wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat w USA podwoił się średni miesięczny czas słuchania podcastów. W ciągu kolejnych pięciu zasięg tego medium wyniesie już 50 proc. populacji Stanów Zjednoczonych. Do 2023 roku przynajmniej jednej digitalowej audycji będzie słuchać 97 mln Amerykanów.
Z prognoz Magna Global wynika, że tempo wzrostu rynku podcastów w USA będzie utrzymywało się na dwucyfrowym poziomie ok. 11 proc. rocznie.
- Inteligentne głośniki i asystenci głosowi są coraz bardziej wszechobecne, stąd też łatwiej słuchać podcastów - ocenia Michelle Bovee, manager market intelligence w agencji Magna.
Reklama w podcastach będzie rosła
Zdaniem ekspertów Magna, do 2022 roku nakłady reklamowe na podcasty będą stanowiły 8,2 proc. wartego 16,2 mld dolarów rynku reklam audio (w tym roku to 3 proc.). Coraz więcej podcastów będzie poświęconych obszarom takim jak wiadomości, polityka, społeczeństwo i kultura. Słuchacze będą szukali przede wszystkim krótkich formatów, o długości do 15 minut, oceniają eksperci Magna.
Dołącz do dyskusji: Amerykańscy marketerzy wydadzą na reklamy w podcastach prawie miliard dolarów