TikTok przyciąga na dłużej niż YouTube, WP przed RASP (Mediapanel z maja)
W maju br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Ringier Axel Springer Polska, a duży spadek odwiedzalności zanotował OLX.pl. Najdłuższy czas korzystania przez internautę - prawie 19 godzin - osiągnęła aplikacja mobilna TikToka.
W maju br. według wyników badania Mediapanel serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,11 mln polskich internautów (co dało 97,31 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 45 minut i 13 sekund. To niewielkie wzrost miesiąc to miesiąca - w kwietniu miały 29,08 mln użytkowników, 96,71 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 39 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania.
YouTube, jako serwis www i aplikacja mobilna, zanotował wzrost liczby odwiedzających z 26,85 do 27,18 mln i spadek średniego czasu korzystania z 18 godzin, 18 minut i 43 sekund do 18 godzin, 11 minut i 26 sekund.
Natomiast przeglądarkowy Facebook miał w maju 23,08 mln użytkowników, 77,15 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 59 minut i 27 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, wobec 23,42 mln użytkowników, 77,9 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 38 minut i 19 sekund miesiąc wcześniej.
Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 21,62 do 21,69 mln (średni czas korzystania zmalał z 2 godzin, 47 minut i 23 sekund do 2 godzin, 38 minut i 14 sekund), w efekcie wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmalała z 21,82 do 21,59 mln.
OLX bez 3 mln internautów
Mocno zmalał zasięg Grupy OLX (obejmującej głównie witryny ogłoszeniowe OLX, otoMoto i otoDom) - liczba użytkowników spadła z 21,86 do 17,93 mln, natomiast średni czas korzystania wydłużył się z godziny, 17 minut i 19 sekund do godziny, 40 minut i 15 sekund.
Spadki liczby internautów zanotowały też Grupa Agora (z 18,01 do 17,75 mln) i Grupa Eurozet (z 11,97 do 11,45 mln), natomiast spore wzrosty w tej statystyce osiągnęły Grupa ZPR Media (z 14,73 do 15,21 mln), Grupa Ceneo (z 12,25 do 12,97 mln) i Weather.com (z 9,32 do 10 mln).
W maju łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln (o 0,2 mln mniej niż w kwietniu), a tych korzystających z internetu codziennie - na 25,5 mln (tyle samo co przed miesiącem).
YouTube przed Facebookiem
Google.com zanotowało 28,36 mln użytkowników, 94,81 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 36 sekund średniego czasu korzystania (wobec 28,12 mln internautów, 93,52 proc. zasięgu oraz godziny, 50 minut i 6 sekund w kwietniu), a Google.pl - 11,22 mln użytkowników, 37,5 proc. zasięgu oraz 29 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania (miesiąc wcześniej było to 10,83 mln odwiedzających, 36,02 proc. zasięgu oraz 31 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania).
Przeglądarkowa wersja YouTube’a osiągnęła wzrost z 22,43 do 23,43 mln użytkowników, dzięki czemu wyprzedziła przeglądarkowego Facebooka (spadek z 23,42 do 23,08 mln).
Na OLX.pl liczba internautów zmalała z 17,96 do 12,84 mln, przez co serwis zsunął się z piątego na dziewiąte miejsce. Przy czym przeciętny czas spędzony na nim przez internautę wydłużył się z 40 minut i 37 sekund do 64 minut i 11 sekund.
Na komputerach Netflix przyciąga na prawie 6 godzin
Tylko na komputerach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 22,84 do 23,12 mln i średniego czasu korzystania z godziny, 56 minut i 57 sekund do 2 godzin, minuty i 51 sekund.
Zwiększyły się też wyniki dwóch kolejnych platform: na YouTubie liczba internautów wzrosła z 17,6 do 18,49 mln, a przeciętny czas korzystania z 7 godzin, 53 minut i 52 sekund do 8 godzin, 6 minut i 6 sekund, a w przeglądarkowym Facebooku liczba użytkowników wzrosła z 16,38 do 17,27 mln, a średni czas korzystania z 4 godzin, 36 minut i 11 sekund do 4 godzin, 40 minut i 34 sekund.
Pod względem przeciętnego czasu spędzonego przez internautę drugie miejsce zajął przeglądarkowy Netflix, który osiągnął wzrost z 5 godzin, 36 minut i 20 sekund do 5 godzin, 51 minut i 44 sekund. Portal zanotował też wzrost liczby użytkowników z 5,08 do 5,26 mln, przy czym w tej statystyce został wyprzedzony przez przeglądarkowy Instagram, w którym liczba internautów poszła w górę z 4,79 do 5,32 mln.
Google.com zanotowało na komputerach 22,76 mln użytkowników, 76,1 proc. zasięgu oraz godzinę, 51 minut i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a Google.pl - 9,65 mln użytkowników, 32,25 proc. zasięgu oraz 28 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na OLX.pl liczba internautów zmalała z 9,55 do 5,65 mln. WP.pl zanotowała spadek z 8,4 do 8,29 mln, a Onet.pl - z 7,86 do 7,74 mln.
1 2
Dołącz do dyskusji: TikTok przyciąga na dłużej niż YouTube, WP przed RASP (Mediapanel z maja)