Apple i Samsung sprzedają coraz mniej tabletów, zyskują mniejsi producenci
W I kwartale 2015 roku globalna sprzedaż tabletów zmalała rok do roku o 8 proc., do czego w głównej mierze przyczyniły się spadki dwóch największych rynkowych graczy, czyli Apple i Samsunga - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 51,9 miliona tabletów, czyli o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (56,7 mln).
Na dwóch czołowych pozycjach utrzymały się firmy Apple i Samsung, ale zanotowały one wyraźny, dwucyfrowy spadek sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym: odpowiednio o 23 proc. (z 16,4 mln do 12,6 mln sztuk) i o 31 proc. (z 12,8 mln do 8,8 mln sztuk).
Za to wzrostami mogą pochwalić się mniejsi dostawcy tabletów (oprócz czwartego w rankingu Asusa), tacy jak trzecie w zestawieniu Lenovo, a przede wszystkim zamykające Top 5 Huawei, które sprzedało aż o 147 proc. więcej urządzeń w ujęciu rocznym.
Dołącz do dyskusji: Apple i Samsung sprzedają coraz mniej tabletów, zyskują mniejsi producenci