Artegence nie odczuła covidu: przychody o 31 proc. w górę, 2,6 mln zł zysku
Agencja marketingu internetowego Artegence w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31 proc. do 25,32 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 173,7 tys. zł do 2,64 mln zł.
Przychody krajowe Artegence zwiększyły się w ub.r. z 19,41 do 25,19 mln zł. Agencja najwięcej zarabia na przygotowywaniu serwisów i reklam internetowych - wpływy z tych usług poszły w górę z 10,11 do 16,04 mln zł.
Wpływy z konsultingu, oprogramowania i outsourcingu informatycznego wzrosły z 1,39 do 3 mln zł, a te z hostingu i utrzymania serwisów internetowych zmalały z 4,59 do 4,2 mln zł.
Agencja w sprawozdaniu jako swoich klientów wskazała PKO BP, Volkswagen Group Polska, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Expander Advisors, Orlen, PZPN i Gaz-System. - Trwająca przez cały 2021 rok pandemia koronawirusa covid-19 nie miała istotnego wpływu na działalność spółki - zaznaczono.
Koszty operacyjne Artegence zwiększyły się o połowię słabiej od wpływów - o 14,9 proc. do 22,15 mln zł. Zdecydowana większość to koszty usług obcych, które wzrosły z 16,3 do 19,03 mln zł.
Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,92 do 2,46 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 336,7 do 508,4 tys. zł. W ub.r. w agencji pracowały na etacie średnio 22 osoby.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę ze 150,7 do 579,2 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały ze 149,1 do 33,7 tys. zł.
Zysk na kapitał rezerwowy
Wyniki zyskowności Artegence poszły mocno w górę. Zysk operacyjny wzrósł z 46,9 tys. zł do 3,71 mln zł, a zysk netto - ze 173,7 tys. zł do 2,64 mln zł. Zysk netto byłby jeszcze wyższe, ale agencja zapłaciła w ub.r. 898,1 tys. zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - ani złotówki.
W br. agencja prognozuje przynajmniej podobnie duże przychody jak w ub.r., uzasadniając to „podpisanymi kontraktami / zamówieniami, a także wiedzą o trwających negocjacjach i przetargach”.
Udziałowcy Artegence (98 proc. walorów ma efigence, a 2 proc. Artur Gortych) zdecydowali się zeszłoroczny zysk przeznaczyć na kapitał rezerwowy.
Dołącz do dyskusji: Artegence nie odczuła covidu: przychody o 31 proc. w górę, 2,6 mln zł zysku