Astro z wyższymi wpływami i dużo niższą stratą, rozwija ofertę reklamową E-Sport TV
W czwartym kwartale ub.r. firma Astro, producent teleturnieju „Familiada” i nadawca E-Sport TV, zanotowała 1,05 mln zł przychodów sprzedażowych i 129,5 tys. zł straty netto, natomiast w całym ub.r. - 3,18 mln zł wpływów i 372,6 tys. zł straty netto.
Od października do grudnia ub.r. wpływy sprzedażowe Astro wyniosły 1,05 mln zł, co wobec 930,4 tys. zł rok wcześniej oznacza wzrost o 13,3 proc. Jednocześnie koszt sprzedanych produktów i towarów zmalał w skali roku z 778,1 do 718,4 tys. zł.
W konsekwencji wynik firmy ze sprzedaży zwiększył się z 323,8 tys. zł straty do 99,2 tys. zł zysku, a wynik operacyjny - z 1,28 mln zł straty do 105,6 tys. zł zysku. Na poziomie wyniku netto spółka notuje ciągle stratę - w minionym kwartale wyniosła ona 129,5 tys. zł, a rok wcześniej - 1,44 mln zł. Jest to związane z kosztami finansowymi, które rok do roku wzrosły ze 164,3 do 235,1 tys. zł.
Astro od wielu lat produkuje teleturniej „Familiada” emitowany w TVP2, a od prawie dwóch lat jest nadawcą kanału E-Sport TV. W sierpniu został on objęty pomiarem oglądalności realizowanym przez Nielsen Audience Measurement, a we wrześniu pojawiły się w nim reklamy, brokerem jest TVN Media.
W pierwszym tygodniu stycznia br. średnia oglądalność minutowa stacji wynosiła 1 123 widzów, ogłoszono też, że pojawi się w niej pasmo TVgry.pl przygotowywane przez Gry-Online.
W raporcie finansowym Astro zaznaczono, że w ostatnim kwartale ub.r. ponoszono znacznie mniejsze nakłady na rozwój E-Sport TV, co pozwoliło wyraźnie poprawić wyniki. Zapowiedziano też zmiany w ramówce kanałów umożliwiające emisję nowych form marketingowych: bloków sponsorskich i reklam dedykowanych. Firma zaznaczyła, że zaczęła już rozmowy z potencjalnymi sponsorami programów.
W całym ub.r. Astro miało 3,18 mln zł wpływów sprzedażowych, 141,9 tys. zł zysku operacyjnego i 372,6 tys. zł straty netto, wobec 2,74 mln zł przychodów, 2,26 mln zł straty operacyjnej i 2,65 mln zł straty netto w 2017 roku.
Firma jest notowana na rynku giełdowym NewConnect od kwietnia 2010 roku. 82,43 proc. akcji ma firma jej prezesa Ryszarda Krajewskiego. W piątek na koniec sesji kurs spółki wynosił 75 groszy, co dawało kapitalizację w wysokości 20,33 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Astro z wyższymi wpływami i dużo niższą stratą, rozwija ofertę reklamową E-Sport TV