Audi liderem sprzedaży aut osobowych premium w Polsce
W I połowie br. zarejestrowano w Polsce blisko 54 tys. samochodów osobowych z segmentu premium, czyli ponad 14 proc. więcej niż w tym samy okresie ub.r. Klienci najczęściej wybierali takie marki aut, jak Audi, BMW i Mercedes - wynika z analizy Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
W okresie od stycznia do czerwca br. zarejestrowane zostały 53 963 nowe samochody z wyższej półki, o 14,39 proc. (6 787 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w I połowie br. utrzymało Audi. Klienci zarejestrowali 12 778 aut tej marki, o 36,34 proc. więcej niż w I półroczu 2022 roku.
Wśród najpopularniejszych modeli tej marki były: Audi A3 (1 869 sztuk), Audi Q3 (1 864 sztuki) i Audi Q5 (1 832 egzemplarze).
Drugą marką na podium było BMW. W ciągu sześciu miesięcy br. zarejestrowano w Polsce 11 661 nowych samochodów tej marki - 5,69 proc. mniej niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali takie modele, jak: X3 (1 821 szt.), model serii 3 (1 701 szt.) oraz X5 (1 662 egzemplarze).
Podium zamyka Mercedes z wynikiem 8 970 zarejestrowanych samochodów tej marki - 19,54 proc. mniej w skali roku. Najczęśćiej rejestrowano model klasy GLC (1 297 aut), CLA (921 egz.) oraz A (821 sztuk).
Tuż za podium znalazła się marka Volvo - w I połowie br. zarejestrowano 6 683 samochody tej marki, o 13,06 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zaraz za Volvo plasuje się Lexus z liczbą 5615 zarejestrowanych aut - wzrost w skali roku o 161,77 proc.
Na koniec czerwca br. na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (3 179 sztuk). Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z 2 379 zarejestrowanymi egzemplarzami. Podium zamyka model Audi A3 (1 869 sztuk).
Dołącz do dyskusji: Audi liderem sprzedaży aut osobowych premium w Polsce