„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych, „Motor” na czele tygodników
W lipcu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 4,03 proc. i wyniosła 102 945 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,71 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 377 egz.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 40 839 egz., po spadku o 6,35 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę w analizowanym okresie awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 40 122 egz., po wzroście o 2,29 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w lipcu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,60 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 648 egz.
Natomiast największy wzrost w segmencie miesięczników - o 17,37 proc. do 9 296 egz. - odnotował „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym - ostatnim.
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
193 460 |
102 945 |
102 945 |
181 931 |
98 958 |
98 958 |
Auto Świat |
131 969 |
77 483 |
74 377 |
131 006 |
82 239 |
77 239 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 993 |
40 839 |
40 839 |
80 000 |
43 607 |
43 607 |
Top Gear |
65 994 |
40 122 |
40 122 |
73 993 |
39 858 |
39 222 |
Auto Świat Poradnik |
69 969 |
36 648 |
36 648 |
69 040 |
46 746 |
46 746 |
Auto Motor i Sport |
53 500 |
28 013 |
28 013 |
57 520 |
29 121 |
29 121 |
Świat Motocykli |
33 500 |
18 950 |
18 950 |
32 500 |
17 391 |
17 391 |
Automobilista |
20 380 |
9 296 |
9 296 |
20 000 |
7 920 |
7 920 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,37 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 26,17 proc.) pochwalić się mógł „Świat Motocykli” (Agora), a jedyny spadek odnotował tutaj „Top Gear” - było to 4,38 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
193 460 |
102 945 |
102 945 |
193 710 |
104 153 |
103 953 |
Auto Świat |
131 969 |
77 483 |
74 377 |
128 572 |
79 054 |
74 652 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 993 |
40 839 |
40 839 |
83 000 |
38 024 |
37 824 |
Top Gear |
65 994 |
40 122 |
40 122 |
82 473 |
41 960 |
41 960 |
Auto Świat Poradnik |
69 969 |
36 648 |
36 648 |
67 983 |
32 061 |
32 061 |
Auto Motor i Sport |
53 500 |
28 013 |
28 013 |
53 774 |
27 029 |
27 029 |
Świat Motocykli |
33 500 |
18 950 |
18 950 |
31 000 |
15 020 |
15 020 |
Automobilista |
20 380 |
9 296 |
9 296 |
19 650 |
7 805 |
7 805 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych, „Motor” na czele tygodników