Bank Millennium zwiększył wydatki marketingowe o 35 proc., ma 1,2 mln użytkowników mobilnych
W trzech kwartałach br. wydatki marketingowe Banku Millennium wyniosły 51,72 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank ma obecnie ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych, z których 1,2 mln korzysta z jego aplikacji i serwisu mobilnego.
W samym trzecim kwartale br. wydatki Banku Millennium na reklamy, promocję i reprezentację wzrosły jeszcze bardziej - o 72,1 proc., z 14,43 do 24,83 mln zł.
Bohaterem kampanii reklamowych banku od pięciu lat jest youtuber Radosław Kotarski. W okresie letnim promował kolejno Konto 360° (w spocie opowiadał o balonach) i aplikację mobilną (w reklamie pokazywano kifesurferów), a w połowie Natomiast w połowie października ruszyła akcja promująca konto oszczędnościowe Profit.
Obsługą komunikacji marketingowej Banku Millennium zajmują się agencja Change Serviceplan (kreacja reklam) oraz domy mediowe Carat Poland (działania w internecie) oraz Initiative Media Warszawa (planowanie i zakup mediów).
Marketing nie jest największą pozycją w pozostałych kosztach administracyjnych banku W trzech kwartałach br. więcej przeznaczono na informatykę i łączność (108,19 mln zł, wobec 66 mln zł rok wcześniej) oraz wynajem (mimo spadku w skali roku ze 109,6 do 55,49 mln zł), a także na wpłatę do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (109,58 mln zł, wobec 87,44 mln zł przed rokiem).
1,2 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej
W sprawozdaniu finansowym Bank Millennium podał, że na koniec września miał nieco ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych (bez uwzględnienia eurobanku), o 245 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników bankowości elektronicznej wzrosła w skali roku o 20 proc. do 1,6 mln, a użytkowników aplikacji mobilnej i mobilnego Millenet - o 34 proc. do 1,2 mln.
W pierwszych trzech kwartałach br. Bank Millennium sprzedał pożyczki gotówkowe i kredyty hipoteczne o wartości ponad 3 mld zł.
Łączne środki klientów grupy Banku Millennium, licząc z eurobankiem, na koniec września wynosiły 89,12 mld zł, po wzroście o 28,6 proc. w skali roku. Natomiast wartość depozytów ogółem wzrosła o 33,4 proc. do 80,34 mld zł. Z kolei wartość kredytów netto ogółem zwiększyła się rok do roku o 36,5 proc. do 69,48 mld zł.
Skonsolidowane wpływy z odsetek zwiększyły się rok do roku z 1,88 do 2,43 mld zł, a wpływy z opłat i prowizji - z 619,9 do 661,1 mln zł. Wynik z tego pierwszego źródła poszedł w górę o 30,3 proc. do 1,79 mld zł, a z drugiego - o 3,4 proc. do 516,5 mln zł.
Raportowany zysk netto grupy Bank Millennium w trzech kwartałach br. wyniósł 533,8 mln zł, o 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Bez uwzględnienia 88,6 mln zł rezerw na portfel eurobanku miałby wartość 651,4 mln zł i wzrósłby w skali roku o 17 proc.
Marka eurobank zniknie w połowie listopada
Na początku października Bank Millennium skończył przejęcie Euro Banku działającego pod marką eurobank. Transakcję zapowiedziano w listopadzie ub.r., zapowiadając, że cena 99,8 proc. akcji Euro Banku wyniesie 1,833 mld zł.
Bank Millennium po wchłonięciu konkurenta ma 606 oddziałów własnych i ponad 230 franczyzowych oraz trzy siedziby: w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku.
W przedłużony weekend od 9 do 11 listopada planowana jest migracja dotychczasowych klientów Banku Millennium i eurobanku do jednego systemu bankowego opartego na obecnym systemie tego pierwszego. Od 12 listopada połączone banki będą funkcjonować jako Bank Millennium, ze wspólną ofertą produktową i obsługą klientów w jednym systemie informatycznym
W konsekwencji po 16 latach obecności na rynku zniknie marka eurobank. Od połowy 2012 roku w jej reklamach występował Piotr Adamczyk, przez ostatnie półtora roku razem z trójką zabawnych wampirów. Za obsługę marketingową banku odpowiadały agencja Leo Burnett (kreacja i strategia) oraz dom mediowy Starcom (planowanie i zakup mediów).
Dołącz do dyskusji: Bank Millennium zwiększył wydatki marketingowe o 35 proc., ma 1,2 mln użytkowników mobilnych