SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bank Pekao edukuje Polaków o cyberbezpieczeństwie. Nowa kampania „Bądźmy #CYBERczujni”

Bank Pekao S.A. stawia na edukację Polaków na temat cyberbezpieczeństwa. Dlatego rusza z kampanią „Bądźmy #CYBERczujni”, obejmującą m.in. media społecznościowe. 

Inicjatywa „Bądźmy #CYBERczujni” realizowana jest w ramach programu #cyberPEKAO. Bank Pekao stawia sobie za cel podniesienie świadomości społecznej w obszarze bezpieczeństwa w przestrzeni cyfrowej. Przestępcy nie śpią i ciągle wymyślają coraz to nowe metody oszustw, przez które Polacy tracą pieniądze. Na liście popularnych rodzajów oszustw są fałszywe SMS-y, podszywanie pod pracowników banku, prośby o szybki przelew czy kuszenie atrakcyjnymi inwestycjami, często firmowanymi znanymi twarzami (które oczywiście nie mają z procederem nic wspólnego).

Ile wiemy o bezpieczeństwie w sieci?

Dane na temat cyberbezpieczeństwa naszego społeczeństwa są niepokojące. Jak wynika z raportu Banku Pekao „Czy czujesz się bezpiecznie w Internecie”, co trzeci Polak (13 mln dorosłych internautów!) doświadczył cyberprzestępstwa, takich jak infekcje urządzeń, utraty pieniędzy, czy wykorzystanie danych do oszustw.

Polacy przebadani przez Bank Pekao w zdecydowanej większości (82 proc.) uważają, że kluczowym sposobem ochrony w sieci jest rozwaga i ostrożność, a nie jedynie zdawanie się na narzędzia technologiczne.

Poziom wiedzy na temat zagrożeń w sieci wciąż wymaga podnoszenia – wynika z raportu „Czy czujesz się bezpiecznie w Internecie”. Tylko niewiele ponad jedna trzecia (36 proc.) respondentów uważa, że ma dobrą lub bardzo dobrą wiedzę na temat bezpieczeństwa w sieci.

Większość respondentów stosuje podstawowe zabezpieczenia, takie jak unikanie nieznanych linków, używanie programów antywirusowych czy haseł. Problemem bywa jednak to, skąd czerpiemy wiedzę – to często źródła o co najmniej dyskusyjnej wiarygodności, jak media społecznościowe. Co jednak w tym kontekście ciekawe, to że aż 55 proc. badanych oczekuje, że to banki będą informować o zagrożeniach w sieci.

„Bądźmy #CYBERczujni” – nowa kampania Pekao

W odpowiedzi na te wyzwania Bank Pekao S.A przygotował kampanię społeczną, mającą na celu zwiększenie świadomości Polaków w zakresie potencjalnych zagrożeń w wirtualnym świecie.

Na potrzeby akcji przygotowano sześć spotów, które emitowane są w mediach społecznościowych i na stronie internetowej banku. Każdy z nich prezentuje inny rodzaj zagrożenia w cyberprzestrzeni: podszywanie się pod pracownika banku, fałszywy SMS z linkiem, fałszywa prośba o przelew, oszustwa „na inwestycje”.

Wszystkie spoty pokazane są w konwencji poradnikowej – nie tylko prosto tłumaczą, na czym polega dane zagrożenie w sytuacjach życia codziennego, ale prezentują porady, co robić w przypadku możliwości cyberataku.

 - W pełni rozumiemy odpowiedzialność dotyczącą budowania bezpiecznej cyberprzestrzeni, która spoczywa na sektorze finansowym. Dlatego naszym nadrzędnym celem jest zwiększanie świadomości konsumentów na temat zagrożeń w sieci, ich konsekwencji, a także rozwiązań, dzięki którym, w sposób świadomy, będą bezpieczniej poruszać się w sieci oraz korzystać z bankowości elektronicznej – mówi Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.

Spoty kampanii oraz inne informacje o cyberbezpieczeństwie bank udostępnia na swojej stronie internetowej: www.pekao.com.pl/bezpieczenstwo.

Edukacja nie tylko online

Ważną częścią kampanii „Bądźmy #CYBERczujni” są działania w przestrzeni miejskiej.

W listopadzie mieszkańcy Warszawy mogą podziwiać interaktywny mural przy ulicy Jaworzyńskiej 8 (przy stacji metra Politechnika). Instalacja przedstawia kilkadziesiąt pytań retorycznych, które dotykają tematyki różnorodnych cyberzagrożeń.

Treści wyświetlane na ekranie mają na celu zwiększenie świadomości odbiorców oraz zwrócenie uwagi na narastający problem niebezpieczeństw w świecie cyfrowym.

- W najnowszej kampanii chcemy uświadomić na jakie potencjalne zagrożenia narażeni są internauci, bez względu na to w jakim otoczeniu przebywają i w jakich sytuacjach się znajdują. Tym razem nasze działania nie ograniczają się jedynie do tych digitalowych. Zależy nam, aby kampania dotarła do jak najszerszej publiczności, stąd pomysł na stworzenie nieszablonowego, przykuwającego uwagę, a także intrygującego i zachęcającego do refleksji interaktywnego muralu - podkreśla Jorge Sánchez, p.o. dyrektora Departamentu Marketingu Banku Pekao S.A.

Kampania Banku Pekao „Bądźmy #CYBERczujni” wpisuje się w długoterminowe wysiłki edukacyjne marki z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego. Użytkownikom aplikacji PeoPay i serwisu Pekao24 umożliwia skorzystanie z takich narzędzi bezpieczeństwa, jak logowanie dwuskładnikowe lub potwierdzenie tożsamości pracownika za pomocą wiadomości push. Programami edukacyjnymi obejmowani są również pracownicy instytucji. 

Dołącz do dyskusji: Bank Pekao edukuje Polaków o cyberbezpieczeństwie. Nowa kampania „Bądźmy #CYBERczujni”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl