Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W nawiązaniu do artykułu "Wysiłek na marne" zamieszczonym w numerze 19 "Media i Marketing" Bauer prostuje kilka nieścisłości godzących w dobre imię Wydawcy projektu tygodnika ekonomicznego:
nie jest prawdą, że "powstało 38 numerów próbnych "Tygodnika ekonomicznego". Zespół przygotował tylko trzy wydrukowane w drukarni numery próbne. Kilkanaście (a nie 38!) wersji drukowanych przygotowano w redakcji,
stwierdzenie, że "dotychczasowa inwestycja Bauer w ten tytuł miała wynieść ok. 20 mln złotych, zaś by tytuł wszedł i umocnił się na rynku szacowano, że potrzeby byłyby cztery razy większe" opiera się wyłącznie na "mniemanologii" dziennikarskiej i jest dowodem na to, że korzystanie z niekompetentnych źródeł informacji może okazać się ryzykowne. I to zarówno dla dziennikarza, jak i obiektu takich supozycji. Wydawca zainwestował w prace nad projektem "Tygodnika Ekonomicznego" sumę wielokrotnie mniejszą. Podawana przez dziennikarzy kwota 20 milionów złotych nie została by zaakceptowana w żadnym poważnym i opartym na zasadach ekonomicznych business planie. Szacowanie potrzeb promocji w wysokości cztery razy większej od ww. inwestycji dowodzi , niestety, słabej znajomości rynku prasowego w Polsce. Każdy wydawca byłby szczęśliwy mogąc wydać 80 milionów złotych na promocję wspierającą wprowadzanie nowego tytułu, obawiam się jednak, że i w tym przypadku wszedłby w natychmiastową kolizję z własnym działem finansów! - informuje Bauer.
Dołącz do dyskusji: Bauer prostuje