BBC walczy ze strachem rodziców o dzieci przed ekranami
BBC rozpoczęła kampanii, którą chce rozwiać obawy rodziców o to, że dzieci spędzają zbyt wiele czasu przed wszelkiego rodzaju ekranami. Wykorzystuje do tego animowany spot, którego bohaterem jest chłopiec z kwadratowymi oczami.
Według ogólnokrajowej ankiety zleconej przez BBC Children's and Education prawie 80 proc.rodziców uważa, że ich dzieci korzystają z telewizji, iPadów, telefonów lub komputerów częściej niż przed pandemią. A 67 proc. z nich martwi się tym, co dzieci oglądają.
Aby rozwiać te obawy, BBC wypuściło uroczy film animowany, w którym podkreśla, że liczy się jakość treści wyświetlanych na ekranie, a nie ilość godzin z nimi spędzonych.„The Square Eyed Boy” to 60-sekundowy film poklatkowy zrealizowany dla BBC Creative przez studio animacji Blinkink i reżysera Sama Gainsborougha, opowiadający o drobnym bohaterze, który ma kwadratowe oczy.
Spot opowiada o tym, jak jego przyjaciele i ludzie wokół niego unikają chłopca, ponieważ uważają, że ogląda za dużo tandetnych programów telewizyjnych. Ale historia pokazuje też, że korzysta też z BBC Bitesize, filmów dokumentalnych o przyrodzie, treści sportowych i artystycznych, które zachęcają go do odkrywania świata z dala od ekranu.
Narrator mówi na koniec filmu: „Może nie masz kwadratowych oczu, ale możesz stać się dobrze zaokrąglony”.
Spot jest pierwszym elementem nowej kampanii, która będzie realizowana również na nośnikach reklamy zewnętrznej i w social mediach.
Dołącz do dyskusji: BBC walczy ze strachem rodziców o dzieci przed ekranami