Będzie standard badań efektywności outdooru?
Stroer i PBO rozpoczęły wstępne rozmowy o standardzie badawczym.
Firmy reklamy zewnętrznej Stroer oraz AMS i Clear Channel Poland (udziałowcy spółki Polskie Badania Outdooru, wśród których jest także firma badawcza Millward Brown SMG/KRC) rozpoczęły rozmowy na temat ustanowienia standardu badań efektywności tego medium - podał "Media&Marketing Polska".
- Celem spotkań jest raczej rozpoznanie możliwości ustanowienia standardu badawczego w Polsce. Projekt ma charakter bardzo kompleksowy, więc trudno na razie przesądzać o jego szczegółach. Jesteśmy otwarci na cały rynek i wszystkie firmy, które na nim działają. Nikt nikogo nie zamierza wykluczać, gdyż wtedy idea standardu straciłaby sens - mówi "MiMP" Janusz Malinowski, prezes zarządu Stroera.
Jeżeli dojdzie do wstępnego porozumienia w tej sprawie, o pierwszych konkretnych propozycjach uczestnicy rozmów chcą poinformować na początku 2006 r.
Stroer opowiada się za wprowadzeniem metodologii badawczej Postar Plus. Ewentualna umowa z firmą Postar, do której należy Postar Plus, pozwoliłaby na wdrożenie badań w ciągu 18-24 miesięcy.
Obecnie na rynku funkcjonują trzy produkty badawcze: Stroera (produkt Oscar), PBO (badania realizuje Millward Brown SMG/KRC) i Cityboard Media (prowadzone przez GfK Polonia).
Dołącz do dyskusji: Będzie standard badań efektywności outdooru?