Bomi podbija internet. Wartość sprzedaży wzrosła do ok. 3 mln zł
Wartość sprzedaży grupy Bomi w internecie wyniosła w I kw. br. blisko 3 mln zł. Oznacza to wzrost o 16% r/r.
"Z pozytywnych zdarzeń warto odnotować wzrost sprzedaży grupy przy wykorzystaniu kanału internetowego (wzrost o 16% r.r). Sprzedaż internetowa w I kw. 2012 r. wyniosła blisko 3 mln zł i wg naszych szacunków w kolejnych okresach powinna ulegać dalszemu zwiększeniu"- powiedział prezes Witold Jesionowski.
Skonsolidowane przychody całej grupy w I kw. (w tym część detaliczna i dystrybucyjna) wyniosły 320,52 mln zł wobec 371,46 mln zł rok wcześniej.
"Na spadek sprzedaży skonsolidowanej w I kw. 2012 r. (spadek o 13,7% r/r) miały wpływ przede wszystkim niższe obroty segmentu detalicznego (spadek sprzedaży o 24% r/r, spadek sprzedaży towarów o 22%), które wynikały z mniejszej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego liczby sklepów własnych oraz słabego początku roku, kiedy to Spółce brakowało jeszcze kapitału obrotowego na pełne zaopatrzenie sklepów. Środki z pierwszej emisji akcji serii R wpłynęły dopiero w połowie lutego, a z serii P - na początku kwietnia" - poinformował Jesionowski.
W kwietniu Jesionowski informował, że chce, żeby Bomi zwiększyło swój udział w notowanej na NewConnect spółce A.pl Internet, która działa w branży e-grocery. Bomi miałoby objąć nowe akcje w zamian za dług, jaki wobec niego ma A.pl Internet.
Obecnie Bomi ma 17,7% akcji A.pl, a 18,4% należy do giełdowego Action. Prezes Action Piotr Bieliński, w rozmowie z serwisem DealWatch, informował że jego firma zgodzi się na podwyższenie kapitału tej spółki.
Dołącz do dyskusji: Bomi podbija internet. Wartość sprzedaży wzrosła do ok. 3 mln zł