Canal+ Polska idzie na giełdę. TVN Media i Liberty Global sprzedadzą swoje udziały
Canal+ Polska zapowiedział, że w ramach debiutu giełdowego posiadane pakiety akcji zamierzają sprzedać TVN Media i Liberty Global, mniejszościowi właściciele spółki. Firma zamierza wypłacać w dywidendzie 75 proc. swojego skonsolidowanego skorygowanego zysku netto.
W połowie lipca Canal+ Polska złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny, co jest początkiem procedur dotyczących wejścia firmy na warszawską giełdę. - Spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej. Spółka będzie informować o kolejnych krokach po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników - zaznaczyła firma.
W czwartek w komunikacie prasowym Canal+ Polska zapowiedział, że w ramach debiutu giełdowego jego akcje planują sprzedać TVN Media (ma ok. 32 proc. walorów) i Liberty Global (ma ok. 17 proc.).
Natomiast większościowym akcjonariuszem Canal+ Polska pozostanie Groupe Canal+, mająca obecnie ok. 51 proc. akcji. - Spółka oczekuje, że Groupe Canal+ będzie nadal sprawować bezpośrednią kontrolę nad Spółką, a tym samym, że Vivendi SE pozostanie ostatecznym podmiotem dominującym oraz ostatecznym akcjonariuszem sprawującym kontrolę nad spółką - podkreślono w komunikacie.
- Planowana transakcja będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty na rzecz kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych (QIBs) w Stanach Zjednoczonych realizowanej na podstawie amerykańskiej Reguły 144A oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych i Rzeczypospolitej Polskiej, spełniających wymogi amerykańskiej Regulacji S - zapowiedziano.
Bez emisji nowych akcji
W ramach debiutu giełdowego będą sprzedawane jedynie akcje należące obecnie do TVN Media i Liberty Global, nie jest planowana emisja nowych walorów. Tym samym z debiutu do Canal+ Polska nie trafią żadne środki.
Po przeprowadzeniu oferty pozostałe akcje należące do obecnych właścicieli Canal+ Polska mają zostać objęte tzw. umową lock-up ograniczającą możliwość ich sprzedaż (nie podano, na jak długi okres).
Canal+ Polska uzyskał już zgodę przewodniczącego Rady Radiofonii i Telewizji na wejście na giełdę. Potrzeba do tego jeszcze zgód od Komisji Nadzoru Finansowego.
Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu na akcje Canal+ Polska będą pełnić BofA Securities i J.P. Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej - Santander Biuro Maklerskie należące do Santander Bank Polska.
- Oferta stanowić będzie okazję zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych inwestorów do zainwestowania w Canal+ Polska, spółkę będącą preferowanym dostawcą rozrywki z segmentu premium na polskim rynku. Spodziewamy się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium - komentuje Edyta Sadowska, prezes firmy.
75 proc. zysku na dywidendę
Canal+ Polska zapowiada, że na dywidendę będzie przeznaczał 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto (z wyłączeniem jednorazowych pozycji niepieniężnych, takich jak odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości oraz podatek dochodowy w części w jakiej nie podlegał zapłacie ani zwrotowi w pieniądzu przez firmę lub na rzecz firmy).
Pierwsza dywidenda ma zostać wypłacona do połowy 2021 r. ze skonsolidowanego skorygowanego zysku netto za rok obrotowy 2020.
Na początku listopada Canal+ Polska wypłaci swoim akcjonariuszom 188,37 mln zł zaliczki na dywidendę za br. Akcjonariusze zdecydowali o tym na początku października.
W br. wzrost wpływów i zysku
Canal+ Polska nie upublicznił jeszcze swojego prospektu emisyjnego, natomiast w komunikacie prasowym podał podstawowe dane finansowe z pierwszej połowy br. Przychody firmy w ujęciu organicznym zwiększyły się rok do roku o 2,8 proc.
Z kolei zysk EBITA poszedł w górę ze 124 do 163,1 mln zł, a zysk EBITDA - ze 195,7 do 254,5 mln zł. Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.
- Uważamy, że Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki Canal+ Polska: w latach 2017–2019 wzrost przychodów CAGR wyniósł 3,3 proc., a konwersja gotówki w 2019 roku sięgała 60,3 - dodaje Edyta Sadowska.
Canal+ kupił Kino Świat, uruchomił dwa serwisy VoD
Edyta Sadowska funkcje prezesa i dyrektora generalnego Canal+ Polska objęła w połowie ub.r. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie firma po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupiła 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
W ub.r. spółka zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.
Wiosną br. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska idzie na giełdę. TVN Media i Liberty Global sprzedadzą swoje udziały
Polsat to sie zadłuża ..kredyt goni kredyt