SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

McCann Polska z sześcioma Lwami za "Where to settle". Nagrodzono też Ogilvy Poland

Dwie polskie agencje zdobyły w środę siedem statuetek na festiwalu reklamowym Cannes Lions. McCann Poland została nagrodzona 6 Lwami za akcję "Where to settle" dla Mastercard, a Ogilvy Poland -  Lwem za kampanię "Buy my cancer" dla Onkofundacji Alivia.

Projekt "Where to settle" (GdzieZamieszkac.com) otrzymał dwa Złote, jednego Srebrnego i trzy Brązowe Lwy.

Platforma, która wspiera osoby uchodźcze w osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej w Polsce, powstała w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Międzynarodowe grono jury w Cannes doceniło projekt w sześciu subkategoriach, spośród ośmiu, w których został nominowany. 13 nominacji i pierwsze sześć statuetek dla Mastercard to jeden z największych sukcesów polskiej branży marketingowej w tym branżowym konkursie.

Pomysłodawcą i twórcą platformy GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) jest Mastercard, który zaprojektował i wdrożył narzędzie we współpracy z agencją McCANN Poland, która odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii.

Projekt GdzieZamieszkać zwyciężył w sześciu z ośmiu kategorii, w których został nominowany. Wyniki pozostałych pięciu kategorii, w których platforma otrzymała nominację, w tym w najważniejszej – Titanium – zostaną ogłoszone do 23 czerwca.

6 Lwów i 13 nominacji

Kampania otrzymała dwa Złote Lwy w kategoriach Direct - Real-time Response i PR - Sponsorship & Brand Partnership, jednego Srebrnego Lwa w kategorii Direct - Consumer Services / Business to Business oraz trzy Brązowe Lwy w kategoriach: Direct - Single-market Campaign, Creative Data - Data Integration i PR - Real-time Response.

Projekt "Where to settle" jest ponadto nominowany w kategoriach Brand Experience & Activation - Use of Website / Microsites, Brand Experience & Activation - Customer Acquisition & Retention, Sustainable Development Goals - Decent Work and Economic Growth, Sustainable Development Goals - Partnerships for the Goals oraz Titanium. Wyniki w tych kategoriach zostaną ogłoszone do piątku.

- Złoty Lew to ogromne wyróżnienie dla każdej marki, agencji, marketera. Dwa Złote Lwy, jeden Srebrny i trzy Brązowe to uznanie nie tylko dla kreatywności i doskonale wykonanej pracy marketingowej, ale również dla znaczenia projektu, który stworzyliśmy. Platforma Gdzie Zamieszkac.com (WhereToSettle) to odpowiedź na nagłe wyzwanie, przed którym stanęliśmy nie tylko jako marka, ale jako ludzie. W Mastercard wierzymy w ideę „data foor good”, czyli wykorzystania wiedzy, możliwości i kompetencji w służbie społeczeństwu. Bardzo cieszy nas, że to podejście zyskało uznanie w oczach środowiska międzynarodowego. To dla nas potwierdzenie, że to co robimy i właśnie ta forma pomocy miała realne przełożenie na życie potrzebujących. Nie mogę być bardziej dumny z bycia częścią tej inicjatywy i całego zespołu, który za nią stoi - skomentował po odebraniu nagród Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

- Docenienie naszej kampanii w Cannes, jednym z najważniejszych festiwali kreatywności i innowacyjności na świecie, to dla mnie ogromny powód do dumy i satysfakcji. Nasza lokalna kampania, która wspiera uchodźców z Ukrainy, pomagając jednocześnie gospodarkom mniejszych polskich miast, jest przykładem na to, że potrafimy odpowiadać w Polsce na społeczne i infrastrukturalne wyzwania w sposób, który może być podziwiany na całym świecie. Liczę na to, że dzięki tak prestiżowej nagrodzie jak Złote Lwy w Cannes, nasz pomysł zyska jeszcze większą atencję i podziała jako inspiracja dla innych miejsc na świecie borykających się z podobnymi wyzwaniami - powiedział Marcin Sosiński, managing director McCann Poland.

W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat.

Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.

Z narzędzia w okresie od lipca 2022 do kwietnia 2023 r. skorzystało ponad 300 000 osób w kryzysie.

Drugi Lew dla Ogilvy Poland

Brązowym Lwem nagrodzono też agencję Ogilvy Poland za kampanię "Buy my cancer" dla Onkofundacji Alivia. Statuetkę przyznano w kategorii Media - Metaverse, New Realities&Emerging Tech.

To druga nagroda na tegorocznym Cannes Lions dla agencji Ogilvy Poland za ten projekt - dzień wcześniej otrzymała Brązowego Lwa za w kategorii Design - Social Media.

Projekt „Buy My Cancer” został zrealizowany przy współpracy Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Gliwicach i artysty Pawła Swanskiego. "Buy My Cancer" to innowacyjny model finansowania kosztownego leczenia nowotworów złośliwych, który łączy w sobie sztukę, naukę, medycynę oraz technologię NFT. Polega on na wykorzystaniu obrazów prawdziwych komórek nowotworowych, przekształceniu ich w dzieła sztuki i stworzeniu z nich NFT. Środki uzyskane w ramach kampanii zostały przeznaczone na pokrycie kosztów nierefundowanych w Polsce metod leczenia pacjentów chorujących m.in. na zobrazowane typy nowotworów.

Brązowego Lwa z Cannes przywiezie też agencja VMLY&R Poland za kampanię "Sztuka bez wstydu" przygotowaną i realizowaną dla marki Durex (Reckitt Benckiser).

Dołącz do dyskusji: McCann Polska z sześcioma Lwami za "Where to settle". Nagrodzono też Ogilvy Poland

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
gratulacje
10 5
odpowiedź
User
Obiektywny
Czyli znowu wygrywa poprawność polityczna i dobre intencje, a nie kreatywność w komunikacji, nieszablonowe działanie oraz ciekawy insight.

Czy kiedykolwiek ten festiwal będzie dotyczył reklamy? :(
11 5
odpowiedź
User
xD
Zgadzam się z przedmówcą, ale dla nie śmiesznym jest przede wszystkim fakt, że wygrywają reklamy o których mało kto słyszał. To powinna być raczej jakaś nagroda za krótkie filmiki artystyczne.
13 4
odpowiedź