Cannes: Telewizja mobilna podbija świat
Środa podczas targów MIPCOM została poświęcona najchętniej oglądanym formatom telewizyjnym przeznaczonym na telefony komórkowe. Nie zabrakło przedstawicieli Onetu i WP.
Telewizja mobilna podbija świat - takie wnioski wynikają z paneli dyskusyjnych odbywających się podczas targów telewizyjnych MIPCOM, które do piątku potrwają w Cannes we Francji.
Hity komórkowe
Środa w Cannes została poświęcona najchętniej oglądanym formatom telewizyjnym przeznaczonym na telefony komórkowe.
Stella Creasey z BBC przedstawiła dane, z których wynika, że najczęściej oglądanymi rodzajami programów BBC emitowanymi w telefonach komórkowych są miniseriale dramatyczne, zwiastuny programów i filmów, propozycje edukacyjne, np. nauka tańca, oraz informacje.
Oglądalność telewizji mobilnej nie jest wysoka - miniseriale BBC obejrzało 40 tys. osób. Jednak sam fakt emisji produkcji BBC przez komórki spowodował większą identyfikację z marką telewizji, zwłaszcza wśród młodzieży.
Natomiast najbardziej popularną marką telefonów pozwalających odbierać telewizje w formacie 3G w Wielkiej Brytanii jest Nokia 6280.
Virginia Mouseler z The Wit przedstawiła najpopularniejsze "komórkowe" pozycje. Wśród nich znalazły się:
RTL AKTUEL MOBIL (Niemcy)
Najważniejsze informacje nadawane przez telewizje RTL.
2006 FIFA WORLD CUP (Francja)
Klipy zmontowane z materiałów zawierających gole strzelone przez piłkarzy.
ATOMIC COUNTY (USA)
Animacja rysunkowa dla dorosłych.
TOTALLY FRANK (Wlk. Brytania)
TV show dla kobiet.
SEE ME TV (Wlk. Brytania)
Klipy z fragmentami komedii.
LES MOBILETTES (Francja)
Amatorskie filmy wideo.
GET CLOSE TO... SUGABABES (Wlk. Brytania)
Reality show z udziałem popularnego dziewczęcego zespołu Sugababes występującego jako support podczas tournee Robbie'go Williamsa.
JAMIE'S MOBILE KITCHEN (Wlk. Brytania)
Program Jamie'go Olivera o gotowaniu.
Sukces Australii
Podczas targów odbyła się uroczystość rozdania nagród dla twórców najlepszych filmów na telefony komórkowe. W najważniejszej kategorii - Najlepszy Format Interaktywnej Telewizji Mobilnej - zwyciężył australijski komediodramat FORGET THE RULES.
Polacy w Cannes
Prezentacjom formatów multimedialnych na komórki z dużym zainteresowaniem przyglądali się m.in.: prezes zarządu Grupy Onet Łukasz Wejchert
dyrektor serwisów informacyjnych portalu Onet.pl Michał Bonarowski
oraz Tomasz Woźniak, dyrektor programowy portalu Wirtualna Polska.
O ich przemyślaniach i wnioskach już niebawem w wortalu Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Cannes: Telewizja mobilna podbija świat