Cineman w nowej odsłonie od wtorku. „Odpowiedź na zmiany jakie zaszły na rynku VOD”
We wtorek, 26 listopada zadebiutuje nowa wersja serwisu Cineman, który zyska także odświeżoną aplikację na Samsung Smart TV. Platforma będzie również dostępna na urządzeniach mobilnych z system Android i iOS. - Nowy serwis jest odpowiedzią na zmiany jakie zaszły na rynku VOD i na oczekiwania naszych użytkowników - komentuje nam Ewa Lipińska, prezes serwisu.
W nowym Cinemanie użytkownicy znajdą szereg udogodnień, m.in. funkcję „kontynuuj oglądanie”, możliwość wyboru wersji językowej, wsparcie technologii AirPlay dla urządzeń iOS (co umożliwia przesyłanie obrazu z urządzenia mobilnego na telewizor typu Samsung Smart TV) dostępność przez Chromecast, kontrola rodzicielska, możliwość korzystania z dwóch streamów jednocześnie, czy opcję przypisania do pięciu urządzeń do jednego konta.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Udoskonalone zostało także wyszukiwanie filmów. Wybierając produkcję, można przeglądać tematyczne toplisty, szukać po ulubionych gatunkach lub wejść w wyszukiwarkę i wpisać tytuł. W serwisie dostępne też będą oferty promocyjne, takie jak kody zniżkowe czy okresowe obniżenie cen wybranych tytułów.
- Nowy serwis jest właśnie odpowiedzią na zmiany jakie zaszły na rynku VOD i na oczekiwania naszych użytkowników; wprowadziliśmy wiele udogodnień, których nie posiadał stary portal i mam nadzieję, że to zaprocentuje - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Ewa Lipińska, prezes serwisu.
Cineman w przyszłości nie wyklucza wprowadzenia trybu offline, a także możliwości oglądania filmów w jakości 4K (aktualnie tylko kilkanaście produkcji technicznie jest przystosowanych do tego typu jakości).
Nowa wersja aplikacji Cineman dostępna będzie na telewizorach Samsung Smart TV, w tym modelach QLED oraz UHD 4K.
- Aplikacja VOD Cineman jest obecna w telewizorach Samsung Smart TV od prawie 10 lat, a więc jest najdłuższa stażem z wszystkich oferujących filmy. Cieszy nas, że już 26 listopada jej nowa będzie dostępna dla posiadaczy naszych telewizorów Smart TV QLED 8K i 4K wykorzystującymi system Tizen - mówi nam Henryk Chorążewski z Samsung Electronics Polska - Cineman oraz inne aplikacje VOD potwierdzają, że telewizor dzięki internetowi to więcej telewizja i pozwalają oglądać to co chcemy i wtedy kiedy chcemy na największym ekranie w domu. Dzięki aplikacji Cineman będziemy mieli jeszcze większy wybór - dodaje.
Dwa modele opłat: miesięczna subskrypcja lub pojedynczy film
Serwis będzie dostępny w dwóch modelach opłat. Pierwszy z nich to miesięczna subskrypcja Cineman GO, której abonament w zależności od wybranego pakietu kosztować będzie od 19,90 zł (poprzedzi go 7-dniowy okres próbny, w którym będzie można testować usługę bez opłat). Użytkownik będzie mógł w dowolnym momencie bez żadnych konsekwencji przerwać subskrypcję.
Drugim modelem opłat jest zakup pojedynczego filmu na 24 godziny (w wersji SD i HD), który kosztować będzie od 4,90 do 9,90 zł. Z kolei nowości, dostępne bezpośrednio po premierze kinowej, będzie można zakupić w kwocie od 9,90 do 14,90 zł.
Partnerem technologicznym nowej wersji Cinemana jest Insys Video Technologies.
- Rynek VOD zmienił się w ostatnich latach bardzo i dotyczy to również Polski. W perspektywie najbliższych dwóch lat największe Studia amerykańskie będą budować swojej platformy i wycofywać swój kontent z innych platform (np. dzieje się to już na Netflixie czy HBO GO). Druga rzecz: myślę, że w niedługim czasie nastąpi również konsolidacja platform VOD (patrz: przypadek Cyfrowego Polsatu, Discovery i TVN , które zawarły umowę joint-venture, której celem jest powołanie nowej spółki. Ta ma zająć się uruchomieniem platformy streamingowej, mającej oferować treści od wszystkich powyższych podmiotów), ale ten trend będzie dotyczyć również Europy i Stanów - prognozuje przyszłość rynku VOD w kolejnych latach Ewa Lipińska.
Serwis VOD Cineman został uruchomiony w 2006 roku przez Monolith Films, jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Platforma posiada w swoim portfolio ponad 1000 polskich i zagranicznych filmów (w tym ponad 600 na wyłączność w naszym kraju), które pochodzą m.in: od Monolith Films, Gutek Film, Nowe Horyzonty, Forum Film i Hagi Film. (np. „Anna”, „Niedobrani z Charlize Theron”, „John Wick 3”, „Piranie”, „After”, „Paskudy: Ugly Dolls”, „Bodyguard zawodowiec”, „Atomic Blond”, „Dziewczyna z pociągu”, „Iluzja 2”, „Gra tajemnic”, „Łowca Czarownic”, „Złe Mamuśki 2”, „Sicario 2: Soldado”, „American Assassin”, „BFG. Bardzo fajny gigant”, „Furia”, „Przełęcz ocalonych”, „Chata”, „Boska Florence”, „Paddington 2”, „Gang wiewióra 2” i „Nimfomanka”).
Co tydzień premierowe produkcje
Zdaniem Ewy Lipińskiej Cineman na tle innych serwisów VOD wyróżnia się ofertą „gdyż stawiamy na filmy kinowe, najlepsze amerykańskie i europejskie produkcje”. - Co więcej Cineman, jako jedyny serwis VOD w Polsce, daje użytkownikom wybór - każdy film dostępny w pakiecie Cineman GO można kupić osobno, bez konieczności opłacania miesięcznej subskrypcji - mówi nam.
W grudniu i styczniu na platformie zadebiutują m.in. takie produkcje, jak „Nietykalny” i „Ból i blask”. Premierowe produkcje będą umieszczane co tydzień. - Będziemy tez kontynuować wprowadzanie filmów w kategorii Premium VOD, czyli takie filmy, które nie były wcześniej prezentowane w kinach i wchodziły na polski rynek jako absolutne premiery („Plan ucieczki” z Arnoldem Schwarzeneggerem, „Regułą milczenia” z Robertem Redfordem czy „Parker” z Jasonem Stathamem) - informuje nas Ewa Lipińska.
Cineman na chwilą obecną nie jest dostępny w panelu Gemiusa. Serwis również nie podaje liczby subskrybentów. - Nie podajemy takich danych, aczkolwiek mogę zdradzić, że wyniki nie bardzo nas satysfakcjonowały - informuje portal Wirtualnemedia.pl prezes platformy.
Kampania promocyjna nowej wersji Cinemana ruszy w styczniu i będzie prowadzona w internecie i mediach społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Cineman w nowej odsłonie od wtorku. „Odpowiedź na zmiany jakie zaszły na rynku VOD”