CIPR zabiega o większe zróżnicowanie branży PR
Chartered Institute of Public Relations (CIPR) rozpoczął politykę propagowania zróżnicowania etnicznego i równości w branży PR.
Długofalowemu projektowi przyświeca hasło "Diversity Matters...exploring diversity within PR industry".
Statystyki pokazują, że około 9 proc. Brytyjczyków to przedstawiciele mniejszości etnicznych. Proporcja pracowników branży PR pochodzących z mniejszości etnicznych jest jednak dużo niższa. Działania CIPR mają na celu zwrócić uwagę na kwestię zróżnicowania i korzyści z tego płynących. Mają również zwiększyć liczbę praktyków PR z różnych środowisk, dzięki programowi uświadamiania przedstawicieli szczebla zarządzającego branży PR na temat tychże zagadnień - informuje serwis Piar.pl.
Chartered Institute of Public Relations zamierza wykorzystywać w swoim projekcie takie kanały komunikowania, jak m.in.: oficjalna strona internetowa Instytutu www.cipr.co.uk, newslettery, wydawany przez CIPR magazyn "Profile" oraz eventy. Zagadnienie zróżnicowania etnicznego zostanie również dodane do programów szkoleniowych i treningowych oferowanych przez CIPR.
Projekt ma za zadanie poprawić też kontakty Instytutu z mediami mniejszości etnicznych. Na witrynie internetowej www.cipr.co.uk już umieszczono bazę mediów, wśród których znalazły się m.in. media azjatyckie, afrykańskie.
W ramach projektu będą przeprowadzane badania zróżnicowania etnicznego i równości w branży. Za ich przeprowadzenie będzie odpowiadać Komisja ds. Równości Rasowej (CRE).
Przy tworzeniu programu wsparcie merytoryczne zapewniły Komisja Praw Niepełnosprawnych (DRC), Stonewall oraz Komisja Równych Możliwości (EOC).
W swoim wystąpieniu podczas przyjęcia inaugurującego projekt, Colleen Harris z Komsji ds. Równości Rasowej, poprzednia asystentka prasowa księcia Karola, nawiązała do sytuacji w mediach brytyjskich po atakach terrorystycznych w Londynie. Podkreśliła ona, że o opisujące je publikacje medialne były sprawiedliwe i zbalansowane, w przeciwieństwie do tych po zamachach w Nowym Jorku z 11 września.
Źródło: www.cipr.co.uk, PG - Piar.pl.
Dołącz do dyskusji: CIPR zabiega o większe zróżnicowanie branży PR