W czasie przerw reklamowych masowo korzystamy ze smartfonów
Ponad 90 proc. internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona - wynika z analizy gemiusAdReal, opartej na badaniu jednoźródłowym. Co trzecia osoba przegląda w trakcie reklam social media, co piąta zaś gra w gry.
Gemius zbadał, jak wyglądała konsumpcja reklam telewizyjnych wśród użytkowników internetu w kwietniu tego roku. Z analizy tej wynika, że na przestrzeni całego dnia występują współzależności pomiędzy korzystaniem z komputerów osobistych, laptopów, smartfonów i telewizorów. Ze smarfonów internauci korzystają cały dzień, a pik popularności przypada między godziną 20 a 21 (źródło: dane dla internautów i top 4 kanałów tv, kwiecień 2018). Podobne obserwacje odnotowano u osób korzystających z laptopów i komputerów osobistych.
Do godziny 15. konsumpcja telewizji znajdowała się na najniższym poziomie pośród badanych urządzeń, natomiast od godziny 16. zaobserwowano gwałtowny wzrost (badanie objęło cztery najbardziej liczące się na rynku kanały telewizyjne: Polsat, TVN, TVP1 i TVP2).
Smartfony w czasie reklam
93 proc. internautów przynajmniej raz w miesiącu użyło telefonu w czasie telewizyjnych przerw reklamowych. Gemius pokazuje również, że w przypadku 28 proc. kontaktów użytkownika z reklamami telewizyjnymi, jednocześnie używany był telefon.
- Mamy do czynienia z jednoczesną konsumpcją obydwu mediów, co oznacza rozproszenie uwagi odbiorcy i odciągnięcie jego wzroku od ekranu telewizora. Mówimy tu o aplikacjach takich jak serwisy społecznościowe, rozmowy przez telefon czy gaming. Ale zamiast martwić się o nieskuteczność komunikacji, warto pomyśleć o tym jak o szansie – takie dane dają nam możliwość nowego sposobu komunikacji z konsumentem. Dopasowanie treści kampanii online realizowanej na smartfonach do komunikacji w telewizyjnych blokach reklamowych to nowy wymiar optymalizacji omnichannel - komentuje Marta Sułkiewicz, dyrektor sprzedaży międzynarodowej w Gemiusie.
Co internauci robią ze smartfonem w czasie telewizyjnych bloków reklamowych? Jedna trzecia przegląda social media, 21 proc. gra w gry, 8 proc. korzysta z komunikatorów, a 6 proc. robi zakupy online.
Dołącz do dyskusji: W czasie przerw reklamowych masowo korzystamy ze smartfonów