Coca-Cola Cup 2005
Rusza VII edycja jednego z największych turniejów piłkarskich dla młodzieży
Rozpoczęły się zapisy drużyn do siódmej edycji Turnieju Piłkarskiego Coca-Cola Cup skierowanego do młodzieży szkolnej w wieku 11-15 lat. Rejestracja drużyn potrwa do 23 lutego 2005 roku. Coca-Cola Cup to jeden z największych tego typu turniejów dla szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce. Patronat nad Turniejem objęły: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu oraz Polski Związek Piłki Nożnej. Medialnie Turniejowi patronuje 11 redakcji prasowych i radiowych.
Zaproszenia do zgłaszania drużyn zostały rozesłane do 15 tysięcy szkół podstawowych i gimnazjalnych. W pakietach informacyjnych znalazły się m.in. specjalnie przygotowane na tę okazję plakaty promujące Turniej. Obsługą projektu w zakresie PR i BTL zajmuje się agencja ALERT MEDIA Communications. Zakres prac agencji obejmuje m.in.: media relations, organizację i obsługę patronatów medialnych, nadzór nad realizacją badań społecznych oraz przygotowanie materiałów graficznych. Organizacją i logistyką Coca-Cola Cup 2005 zajmuje się ABC Sport, firma wyspecjalizowana w organizacji imprez sportowych.
Organizowany od 7 lat turniej jest wpisany w szerszą akcję społeczną Coca-Cola, której celem jest promowanie wśród dzieci i młodzieży ruchu i aktywności fizycznej. Jednym z elementów tego programu jest badanie postaw sportowych wśród dzieci i młodzieży, które zrealizowała Pracownia Badań Społecznych z Sopotu. Wyniki tych badań oraz oficjalne rozpoczęcie Turnieju Coca-Cola Cup nastąpi na początku marca br. podczas konferencji prasowej, w której wezmą m.in. udział przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu - patrona imprezy - oraz specjaliści z Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
Rozgrywki turniejowe będą trwały od kwietnia do czerwca br. Zwycięzcy wyłonieni zostaną podczas Finału planowanego na koniec czerwca w Krakowie. Turniej wygrają dwie drużyny, ponieważ jest on rozgrywany w dwóch kategoriach wiekowych: chłopcy z roczników 1992 i młodsi (szkoły podstawowe) oraz chłopcy z roczników 1990 i młodsi (szkoły gimnazjalne). W nagrodę, zwycięzcy pojadą na mecz pierwszoligowy do jednego z trzech krajów o mocnej tradycji piłkarskiej: Hiszpanii, Wielkiej Brytanii lub Włoch.
Turniej Coca-Cola Cup to ogromne przedsięwzięcie logistyczne. Wszystkie zgłoszone drużyny wezmą udział w rozgrywkach eliminacyjnych. Jeśli liczba drużyn w danym województwie będzie duża runda eliminacyjna składać się będzie z dwóch etapów. Na tym etapie w każdym województwie wyłonionych zostanie po 18 najlepszych zespołów w obu kategoriach wiekowych. Eliminacje potrwają cały kwiecień. Kolejnym etapem będą finały wojewódzkie, które zostaną rozgrywane od 9 maja do 6 czerwca b.r. Mistrzowie Wojewódzcy Coca-Cola Cup 2005 zmierzą się ze sobą podczas półfinałów krajowych na początku czerwca br. Do finału ogólnopolskiego przejdzie 8 drużyn w każdej kategorii wiekowej. Wielki Finał Coca-Cola Cup 2005 odbędzie się w dniach 17-19 czerwca w Krakowie.
Skala Turnieju z roku na rok jest coraz większa. W szóstej edycji Coca-Cola Cup w 2004 roku wzięło udział 4.418 drużyn. Zgłosiło się wtedy 2.350 szkół podstawowych i 2.068 gimnazjów. To czterokrotnie więcej w porównaniu z pierwszą edycją Turnieju w 1999 roku.
"Naszym celem jest jest zachęcanie dzieci i młodzieży do dbania o sprawność fizyczną. Turniej piłkarski spełnia to zadanie, gdyż uczestnictwo w rozgrywkach wymaga wielu godzin treningu i ćwiczeń. Ponadto, piłka nożna jest dyscypliną, która rozwija umiejętność pracy zespołowej, a także - jako ulubiony sport Polaków - angażuje liczną widownię, stwarzając okazję do wspólnej zabawy. Z tych powodów co roku wznawiamy kolejne edycje turnieju, ciesząc się, że jest on tak popoularny wśród młodzieży" - powiedziała Iwona Sarachman, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola Cup 2005