Coca-Cola rusza z globalną platformą muzyczną
Koncern Coca-Cola uruchamia globalną platformą muzyczną Coke Studio. Promuje ją kampanią zatytułowaną "Dyrygent", w której wschodzący artyści na nowo prezentują kultowy utwór zespołu Queen "A Kind of Magic". Działania te są kontynuacją platformy "Real Magic".
Platforma Coke Studio została pierwotnie uruchomiona w 2008 roku w Pakistanie, aby współpracować z wschodzącymi talentami i dostarczać muzykę. Teraz zostaje rozszerzona, by mieć zasięg globalny.
- Mamy już cztery niesamowite miejsca, w których Coke Studio odnosi sukcesy. Teraz jest czas, kiedy Coke Studio osiąga poziom globalny - mówi Pratik Thakar, globalny szef strategii kreatywnej w Coca-Cola. - Coca-Cola ma niesamowitą historię w muzyce . Muzyka jest siłą jednoczącą na całym świecie. Dokonano niesamowitej synergii między markami i platformami - dodał.
Aby ożywić platformę, Coca-Cola wypuściła na całym świecie spot zatytułowany „Dyrygent” autorstwa agencji BETC Londyn. Pokazano w nim siedmiu wschodzących artystów, którzy "na nowo wykonali" kultowy utwór Queen "A Kind of Magic".
Wśród tych artystów są m.in. gwiazda R&B Ari Lennox, brytyjski piosenkarz i autor tekstów Griff, turecki producent electro-popu Ekin Beril, latynoska artystka popu miejskiego Mariah Angeliq, nigeryjski piosenkarz, autor tekstów i producent Tems, kanadyjsko-indyjski raper i producent Tesher; i wielojęzyczny dziewczęcy zespół K-Pop TRI.BE.
W dwuminutowym filmie wyreżyserowanym przez Pierre'a Dupaquiera za pośrednictwem Iconoclast każdy artysta nadaje nadać muzyce swój własny, niepowtarzalny styl. - Kiedy uruchomiliśmy platformę Real Magic, stało się jasne, że chcemy odejść od typowej reklamy i przejść do doświadczeń - dodaje Thakar.
Coca-Cola zdecydowała się nie współpracować z globalnymi celebrytami w tej kampanii i ma nadzieję, że wzmocni wschodzące talenty.
Firma zapowiada, że w ciągu najbliższych kilku tygodni zamierza wydać oryginalną muzykę artystów występujących w spocie.
Coke Studio ma także organizować na żywo wiele wydarzeń i koncertów pop-up. Uruchomienie platformy Coke Studio i kampania „Dyrygent" powstały we współpracy z Universal Music Group.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola rusza z globalną platformą muzyczną