Coca-Cola rusza z kampanią o piłkarskich mistrzostwach świata
Koncern Coca-Cola rusza właśnie z kampanią przygotowaną w związku z zaplanowanymi na listopad i grudzień br. mistrzostwami świata w piłce nożnej Katar 2022. Oparty na globalnej platformie „Real Magic”, która zadebiutowała w zeszłym roku, 60-sekundowy spot pokazuje kibiców piłkarskich.
Spot zatytułowany „Believing is Magic” przedstawia namiętną fankę piłki nożnej idącą ulicą, marzącą o wygraniu mundialu przez jej drużynę, a jej otoczenie magicznie zamienia się w uroczystość.
- Jako ceniony i długoletni partner FIFA, Coca-Cola odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu doświadczenia kibiców FIFA World Cup na całym świecie i w realizacji naszej ostatecznej wizji uczynienia futbolu prawdziwie globalnym - mówi Romy Gai, dyrektor ds. biznesowych w FIFA. - Nasi przyjaciele z Coca-Coli przez wiele lat zapewniali niezwykłe wsparcie FIFA i mundialowi, a my doceniamy ich najnowsze kreatywne wysiłki, aby zainspirować i zaangażować fanów na całym świecie w wyjątkowy festiwal piłki nożnej.
Coca-Cola jest oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata od 1978 roku. - Ta kampania celebruje i wzmacnia autentyczne i proste chwile kontaktu dla fanów piłki nożnej – dodał Brad Ross, wiceprezes globalnego marketingu sportowego i rozrywkowego w The Coca-Cola Company. - Globalna społeczność fanów spotka się, aby kibicować, przekazywać rytuały i wierzyć, że będzie to rok, w którym ich drużyna zostanie zwycięzcą mundialu.
Działania marketingowe Coca-Coli na tegoroczny mundial będą obejmować aktywności z udziałem influencerów, reklamy z fanami, cyfrowe centrum, w którym konsumenci mogą typować zwycięzców oraz, po raz pierwszy, wycieczkę trofeów do wszystkich 32 krajów uczestniczących w turnieju w ciągu trzech miesięcy poprzedzających mundial.
Mundial w Katarze i kontrowersje
Mistrzostwa świata 2022 nie są jednak pozbawione kontrowersji, ponieważ tysiące pracowników migrujących zginęło lub zostało rannych, budując obiekty na potrzeby turnieju.
W maju br. Coca-Cola wydała oświadczenie, w którym zauważa, że współpracuje z FIFA w celu rozwiązania problemów związanych z bezpieczeństwem pracowników.
NBCUniversal, który ma wyłączne prawa do hiszpańskojęzycznej transmisji z rozgrywek piłkarskich, poinformował, że sprzedał około 90 proc. swoich reklam na turniej.
- Wszystkie 64 mecze będą dostępne nie tylko w Telemundo, ale także w Peacock” - poinformował Peter Lazarus, wiceprezes ds. reklamy i partnerstwa w NBCUniversal. - Więc każdy reklamodawca, którego zobaczysz na wszystkich platformach, jest tym podekscytowany.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola rusza z kampanią o piłkarskich mistrzostwach świata
Ale sam nim jesteś tutaj.