Creative director za godzinę pracę dostaje 475 zł
Prezentujemy badania stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych członków Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce.
Najwięcej na godzinę zarabia creative director.
„Dając naszym klientom informację o stawkach chcemy pomoc w ocenie i porównywaniu między sobą propozycji finansowych składanych przez agencje podczas procesu negocjacji wynagrodzenia. Mamy nadzieje, że wspomoże to obie strony w ustalaniu wzajemnie korzystnych warunków współpracy” -powiedział Paweł Kastory, prezes SAR.
Stawki godzinowe w PLN:
creative director - 475
creative group head – 363
senior copywriter – 283
copywriter – 239
junior copywriter – 182
senior art director – 294
art director – 246
junior art director – 206
graphic designer – 209
DTP operator - 189
client service director – 442
group account director – 353
account director – 310
account supervisor – 261
account manager – 227
account executive – 176
account assistant - 112
production director – 285
print production manager – 276
broadcast production manager – 363
print producer – 198
broadcast producer – 261
art buyer - 235
strategic director – 451
strategic planner – 244
researcher (strategic department) – 208
traffic manager – 204
traffic biller – 152
Podane stawki godzinowe przyjęte dla poszczególnych stanowisk, mają pokrywać wszystkie koszty agencji związane z realizacją kontraktu oraz zakładaną marżę. W związku z tym stawki skalkulowane są przy założeniu, iż wynika z nich całość wynagrodzenia agencji przez klienta, czyli nie są już do nich dodawane później żadne prowizje czy inne opłaty.
Wszystkie stawki w PLN są wg stanu na marzec 2006 r. W badaniu uczestniczyło 21 agencji reklamowych. Badanie na potrzeby SAR wykonała firma IDEA, od kilku lat zajmująca się projektem „Badania płac” dla SAR.
Dołącz do dyskusji: Creative director za godzinę pracę dostaje 475 zł