„Cyberpunk 2077” z certyfikacją na Xboxa i PlayStation, CD Projekt zaczyna produkcję płyt z grą
Zakończyła się certyfikacja wersji gry „Cyberpunk 2077” tworzonej przez CD Projekt na konsole Xboxa i PlayStation. CD Projekt zaczął produkcję fizycznych nośników z tymi wersjami „Cyberpunk 2077”.
W komunikacie giełdowym CD Projekt poinformowano, że „Cyberpunk 2077” w wersjach na Xboxa i PlayStation otrzymał status gold.
- W związku z wyznaczoną na dzień 19 listopada 2020 r. datą premiery gry „Cyberpunk 2077” i istotnością tego projektu dla Spółki, powyższa informacja przekazana zostaje w formie raportu bieżącego - zaznaczyła firma.
Cyberpunk 2077 has gone gold! 📀
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) October 5, 2020
See you in Night City on November 19th! pic.twitter.com/s6U266Y1fp
W zeszłym tygodniu ujawniono, że CD Projekt Red, spółka zależna CD Projekt odpowiadająca za produkcję gier, w związku ze zbliżającą się premierą „Cyberpunk 2077” wprowadziła dla wszystkich pracowników obowiązkową pracę w soboty (za dodatkowym wynagrodzeniem).
Z początkiem października ruszyła telewizyjna odsłona kampanii reklamującej „Cyberpunk 2077”, globalnym ambasadorem marketingowym gry jest Keanu Reeves.
„Cyberpunk 2077” w sprzedaży od 19 listopada, rekordowa kampania reklamowa
CD Projekt w br. już dwukrotnie przekładał premierę „Cyberpunk 2077” , w połowie ub.r. wyznaczoną na kwiecień. W styczniu br. firma poinformowała, że gra trafi do sprzedaży nie 17 września, natomiast w połowie czerwca premierę przesunięto na 19 listopada.
Na początku września na konferencji prasowej prezes CD Projekt Adam Kiciński zapewnił, że „Cyberpunk 2077” ukaże się 19 listopada. - Finalizujemy (prace - przyp.), właśnie zaczęliśmy przygotowania do ostatecznej certyfikacji. Oczywiście będziemy pracować nad grą do samego końca. To olbrzymia gra. Pozostajemy na ścieżce i planujemy wydać grę 19 listopada - stwierdził.
- Zawsze są ryzyko, mówiąc filozoficznie, ale 19 listopada to jedyna data, która zakładamy i uda nam się. Nie widzę żadnych szans na zmianę tej daty - dodał.
Kampania reklamująca „Cyberpunk 2077” od września jest prowadzona we wrześniu, z początkiem października obejmuje też telewizję, radio, prasę i kina, a od listopada będzie realizowana także na outdoorze.
Kampania największą intensywność osiągnie w połowie listopada. CD Projekt planuje jeszcze kilka transmisji internetowych z cyklu „Night City Wire”, w których przedstawiane będą kolejne szczegóły „Cyberpunk 2077”.
Będzie to największa akcja marketingowa w historii firmy. W maju zapowiedziano, że w kraju premiera „Cyberpunk 2077” będzie wspierana przez media i marki grupy Agora.
Przedsprzedaż lepsza niż przy „Wiedźminie 3”, zniżki nieprędko
Członek zarządu CD Projekt Michał Nowakowski poinformował, że liczba zamówionych przez graczy w przedsprzedaży kopii „Cyberpunk 2077” jest dużo wyższa niż w przypadku poprzedniej „Wiedźmina 3”, który ukazał się wiosną 2015 roku.
- Stanowczo jesteśmy w dużo lepszym miejscu niż w przypadku „Wiedźmina 3” w analogicznym okresie przed premierą - stwierdził Nowakowski.
Spółka nie planuje szybkiego stosowania zniżek od regularnej ceny gry. - Przy „Wiedźminie 3” zajęło nam dużo czasu zanim zaoferowaliśmy rabaty, a nawet wtedy nie były one duże. W przypadku „CP 2077” spodziewamy się, że zajmie nam to więcej czasu i, tak samo jak wcześniej, nawet wtedy nie będą one duże - zapowiedział Nowakowski.
CD Projekt planuje wydać więcej dodatków do nowej gry niż do „Wiedźmina 3”. Plany w tym zakresie mają zostać ogłoszone jeszcze przed premierą „Cyberpunk 2077”.
Firma nadal konserwatywnie zakłada, że w czwartym kwartale 2020 roku sprzedaż nowej gry będzie odbywała się po połowie przez internet i w formie fizycznych kopii.
- Generalnie jesteśmy konserwatywni i spodziewamy się podziału 50/50 (w czwartym kwartale 2020 roku - przyp.), jeżeli mielibyśmy to zmienić to na stronę sprzedaży online. Jeżeli chodzi o I kw. 2021 roku - z czasem, gra staje się starsza i coraz więcej sprzedaży jest realizowanej przez internet, a fizyczna sprzedaż spada. Przyszły rok będzie jednak wyjątkowy, nowa generacja konsol będzie coraz bardziej popularna. Powiedziałbym, że liczymy na nie mniej niż 50/50, prawdopodobnie więcej przez internet, ale jak dużo? Dowiemy się na koniec marca - skomentował Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt.
Pod koniec czerwca CD Projekt ogłosił, że wspólnie z Netflixem i japońskim studiem Trigger przygotuje serial anime Cyberpunk: Edgerunners” rozgrywający się w uniwersum gry wideo „Cyberpunk 2077”.
CD Projekt w pierwszej połowie br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 215,1 do 364 mln zł oraz zysku netto z 51,54 do 146,76 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Cyberpunk 2077” z certyfikacją na Xboxa i PlayStation, CD Projekt zaczyna produkcję płyt z grą