Cyfrowy Polsat: usługa zintegrowana jeszcze w II kw.
W I kwartale br. wzrosły przychody jak i zysk netto Cyfrowego Polsatu. Spółka jeszcze w tym kw. uruchomić zamierza uruchomić usługę zintegrowaną, złożoną z telewizji, internetu i telefonii mobilnej. W planach jest również telefon stacjonarny.
Jak podała w raporcie kwartalnym spółka, jej przychody w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosły 375 mln zł, czyli o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r., a zysk netto wzrósł o 19 proc. do 86 mln zł.
Na dzień 31 marca br. platforma miała 3,24 mln abonentów, czyli o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Większy wzrost zanotował pakiet Mini/Mini Max, którego liczba klientów poszła do góry o 28,7 proc. do 461 tys., natomiast wzrost liczby abonentów Familijnego i pakietów Premium wyniósł tylko 12,8 proc. do bazy 2,61 mln klientów. W całym I kwartale br. spółka pozyskała 135 tys. zupełnie nowych abonentów (rok wcześniej było to 156 tys.)
W górę poszedł churn platformy, czyli wskaźnik odpływu abonentów. Na koniec I kw. wyniósł on 9,1 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 6,6 proc. Jak tłumaczy Cyfrowy Polsat, wzrost churnu był spowodowany zmianą regulaminu świadczenia usług (zmiana regulaminu każdorazowo upoważnia do rozwiązania umowy) oraz częściowo wzrostem liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy w porównaniu do analogicznego okresu 2009 r. oraz zaostrzoną konkurencją na rynku płatnej telewizji, w wyniku której promocje wszystkich operatorów są znacznie atrakcyjniejsze.
Spółka zanotowała też wzrost ARPU (średniego przychodu na abonenta) do 36,1 zł z 34,9 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Wynikał on głównie m.in. ze zmiany mixu pakietów w kierunku wyższych pakietów, wyjścia z okresu podstawowego znacznej liczby abonentów pozyskanych w grudniu 2007 roku, zwiększenia opłat dla abonentów, którzy nie zdecydowali się na przedłużanie umów na kolejne 12-miesięczne okresy zamknięte oraz wprowadzenia usługi wideo na żądanie.
Cyfrowy Polsat od 1 lutego br. rozpoczął świadczenie usługi dostępu do internetu drogą radiową z wykorzystaniem infrastruktury spółki Aero 2. Na koniec I kw. miała ona 5 tys. użytkowników. Z kolei telefonia komórkowa Cyfrowego Polsatu miała 29 tys. klientów (z czego ponad 60 proc. przypadało na model post-paid). - Obecnie zasięg oferty internetowej to 30 proc. naszych abonentów – mówił na konferencji Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Dodał, że w 2012 r. usługą ma być objętych 75 proc. abonentów platformy. Jeszcze w II kwartale br. spółka zamierza wprowadzić usługę zintegrowaną, co oznacza m.in. wspólną umowę i jeden rachunek za usługi: telewizyjną, telefoniczną i internetową.
Spółka pracuje też nad uruchomieniem usługi telefonii stacjonarnej, co mogłoby mieć miejsce w II połowie tego roku. - Pracujemy nad wprowadzeniem tej usługi, ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła - powiedział Libicki. Dodał, że decyzja i termin wprowadzenia tej usługi zależy m.in. od technologii. Libicki poinformował też, iż Cyfrowy Polsat jest blisko podpisania kontraktów z dwoma studiami filmowymi w sprawie zakupu kontentu do usługi wideo na żądanie.
W maju br. Cyfrowy Polsat sfinalizował umowę przejęcia za 51 mln zł 94 proc. udziałów w spółce mPunkt Holdings Ltd., prowadzącej sieć sprzedaży pod marką mPunkt. Od marca br. platforma stopniowo wprowadza do tej sieci swoją ofertę. Do końca maja br. przedłużyła umowę z Polkomtelem dotyczącą określonej liczby punktów sprzedaży. W sprawie współpracy po tym terminie spółki nadal prowadzą negocjacje.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat: usługa zintegrowana jeszcze w II kw.
W porównaniu z N mamy: +32 tys. abo. enki i +45 tys. abo. TNK na koniec marca tego roku, w sumie + 72 tys. przyłączeń, podczas gdy w CP +39tys. Ciekawe jak sytuacja będzię wyglądać po wprowadzeniu TNK hd, której oferta staje się bardzo konkurencyjna wobec CP.