Cyfrowy Polsat zmienia umowy z abonentami. „Naruszały ich interesy”
Cyfrowy Polsat rozpoczął wprowadzanie zmian we wzorcach umów, które obowiązują dotychczasowych abonentów platformy. To skutek decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 23 grudnia ub.r.
UOKiK uznał za naruszające zbiorowe interesy konsumentów stosowane dotąd przez Cyfrowy Polsat zapisy o stosowaniu trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia w umowach o świadczenie usług telewizji satelitarnej zawartych na czas nieoznaczony. Zakwestionowano także zapisy o automatycznym przedłużaniu umów zawartych na czas oznaczony w umowy na kolejny oznaczony okres w sytuacji braku aktywnego działania ze strony konsumenta. Urząd nakazał operatorowi usunięcie tych zapisów z kontraktów abonenckich.
- Nowe wzorce umów wprowadzają jednomiesięczny okres wypowiedzenia umowy oraz mechanizm przekształcenia umowy w zawartą na czas nieoznaczony po upływie okresu podstawowego - mówi Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzecznik prasowa Cyfrowego Polsatu.
Abonenci są informowani o zmianach w umowach w listownym zawiadomieniu oraz za pośrednictwem komunikatu na stronie internetowej operatora.
Na koniec września ub.r. Cyfrowy Polsat miał około 3,5 mln abonentów telewizji (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat zmienia umowy z abonentami. „Naruszały ich interesy”