Czas reklamowy w trakcie Oskarów wyprzedany
Telewizja ABC wyprzedała czas przeznaczony na emisję reklam w trakcie transmisji 79-ej corocznej ceremonii rozdania nagród Akademii, czyli popularnych Oskarów.
Gala odbędzie się 25 lutego.
Wśród tegorocznych reklamodawców są takie firmy jak AT&T, Bank of America, Careerbuilder.com, Coca Cola, DoveCreamOil Body Wash, General Motors, JCPenney, Kodak, L’Oreal, Masterfoods, MasterCard, McDonald’s i Microsoft.
ABC nie ujawniło ceny spotów. Według różnych nieoficjalnych źródeł, 30-sekundowa reklama kosztowała w tym roku od 1,7 do 2 milionów dolarów.
Na przestrzeni ostatniej dekady cena półminutowego spotu w trakcie Oskarów wzrosła ponad dwukrotnie, z 700 tysięcy dolarów w 1995 roku do 1,6 miliona dolarów rok temu.
Jednak wysokie ceny wpłynęły na średnią ilość czasu przeznaczaną na reklamy w ciągu jednej godziny. Według raportu TNS Media Intelligence w trakcie tegorocznych Oskarów reklamy zajmą 11-12 minut na godzinę, podczas gdy przy Super Bowl było to 13-14 minut. Natomiast w regularnym programie w trakcie najwyższej oglądalności (prime-time) na spoty reklamowe przeznacza się 18 minut na godzinę.
Jak wynika z raportu, około 1/3 firm, które wykupiły czas w trakcie Super Bowl, reklamowała się również w trakcie Oskarów. Najwięcej bo 9 reklamodawców wykupiło czas komercyjny podczas obu wydarzeń w 2003 roku.
W pierwszej trójce firm, które przez ostatnie 12 lat reklamowały się rok po roku w trakcie oskarowej gali, są General Motors, American Express i McDonald’s. Firmy JCPenney i Pepsi w tym czasie prezentowały swoją ofertę odpowiednio 9 i 8 razy.
W tym okresie najwięcej na oskarowe reklamy wydała firma General Motors – 99,5 miliona dolarów. American Express przeznaczył 67,9 mln, Pepsi 61,5 mln, JCPenney 53,5 mln, a McDonald’s 31,6 mln dolarów.
Tegoroczną ceremonię po raz pierwszy poprowadzi lesbijka Ellen DeGeneres, amerykańska aktorka, scenarzystka, producentka i pomysłodawczyni telewizyjnego serialu „Ellen”. DeGeneres wcześniej dwukrotnie była gospodarzem rozdania nagród Emmy, przyznawanych za produkcję telewizyjną, a w 1997 roku sama otrzymała tę nagrodę – zwaną telewizyjnym Oskarem – za scenariusz do swojego serialu.
Oskary w TVP
Transmisję z Oscarowej gali zobaczą widzowie TVP1 w nocy z 25 na 26 lutego (niedziela/poniedziałek). O 2.06 rozpocznie się relacją z przybycia gwiazd, a o 2.30 z Kodak Theatre. W czasie uroczystości przewiduje się łączenia, co 20-25 minut, ze specjalnym studiem, gdzie komentowana będzie uroczystość.
Komentatorami będą Jacek Dehnel, Maciej Chmiel, Tymon Tymański (prowadzący "Łosskot"), Krzysztof Kłopotowski, Agnieszka Szydłowska (prowadzący "Kinematograf") i Karol Śmiałkowski ("Zap").
Wcześniej jednak w ramach Oscarowej Uczty Kinomana Jedynka wyemituje "Lot nad kukułczym gniazdem" w reż. Milosa Formana (od 22.10) i "Casablancę" w reż. Michaela Curtiza (o 0.25).
Dołącz do dyskusji: Czas reklamowy w trakcie Oskarów wyprzedany