Debata ośmiu liderów partyjnych mniej popularna od starcia Kopacz-Szydło
Średnio 6,7 mln widzów oglądało w siedmiu kanałach TVP, Polsatu i TVN wtorkową debatę liderów ośmiu komitetów wyborczych. To o 1,3 mln osób mniej niż zgromadziła przed telewizorami poniedziałkowa dyskusja Kopacz-Szydło.
Debata liderów wszystkich zarejestrowanych w całym kraju komitetów wyborczych emitowana była we wtorek 20 października br. między 20.00 a 21.40. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądało ją średnio 6,69 mln widzów, co dało siedmiu kanałom pokazującym starcie kandydatów łączny udział na poziomie 38,79 proc. w grupie wszystkich widzów i 33,62 proc. w grupie 16-49.
Spośród stacji transmitujących program największą oglądalność miała TVP1, którą wybrało średnio 4,24 mln osób, a jej udział wyniósł 24,57 proc. Do TVP Info debata przyciągnęła 940 tys. widzów, do TVN 24 - 740 tys., a do Polsat News - 330 tys. Program pokazywały też TVP Polonia (200 tys. widzów), Polsat News 2 (130 tys.) oraz TVN24 Biznes i Świat (120 tys.).
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
4 236 407 |
24,57% |
1 513 127 |
22,09% |
TVP INFO |
939 364 |
5,45% |
200 773 |
2,93% |
TVN24 |
735 935 |
4,27% |
283 414 |
4,14% |
Polsat News |
331 966 |
1,92% |
98 535 |
1,44% |
TVP Polonia |
196 254 |
1,14% |
108 766 |
1,59% |
Polsat News 2 |
130 283 |
0,76% |
59 962 |
0,87% |
TVN24 Biznes i Świat |
116 443 |
0,68% |
38 238 |
0,56% |
suma |
6 686 652 |
38,79% |
2 302 815 |
33,62% |
Dla porównania, poniedziałkową debatę Ewy Kopacz z Beatą Szydło, określaną jako „Rozmowa o Polsce”, na antenie tych samych siedmiu kanałów śledziło 8 mln widzów. Przełożyło się to na łączny udział w rynku na poziomie 45,89 proc.
Wtorkowa debata liderów też odbyła się w studiu Telewizji Polskiej. Wzięli w niej udział: Ewa Kopacz (PO), Beata Szydło (PiS), Barbara Nowacka (ZL), Janusz Piechociński (PSL), Ryszard Petru (.Nowoczesna), Paweł Kukiz (Kukiz’15), Janusz Korwin-Mikke (KORWIN) i Adrian Zandberg (Razem).
Trwająca 90 minut dyskusja składała się z trzech rund dotyczących kolejno gospodarki i spraw społecznych, spraw zagranicznych i obronności oraz polityki i ustroju. W każdej przewidziano czas na trzy pytania dziennikarzy. W ostatniej części kandydaci zaapelowali do wyborców o głos na reprezentowane przez nie partie. Audycję prowadzili Diana Rudnik z TVP, Grzegorz Kajdanowicz z TVN i Jarosław Gugała z Polsatu.
Dołącz do dyskusji: Debata ośmiu liderów partyjnych mniej popularna od starcia Kopacz-Szydło