SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Digital Network ma dostać 8,9 mln zł dywidendy od Screen Network

Zarząd zajmującej się reklamą zewnętrzną spółki akcyjnej Screen Network rekomenduje wypłatę 10,38 mln zł dywidendy, z czego 8,91 mln zł ma trafić do Digital Network (poprzedni grupa 4fun Media). W pierwszym kwartale br. Digital Network osiągnęła wzrost wpływów o 54 proc do 8,67 mln zł i 1,14 mln zł zysku netto.

Wojciech Bieńkowski, prezes Digital NetworkWojciech Bieńkowski, prezes Digital Network

Do Digital Network należy 85,76 proc. akcji Screen Network. Spółka Screen Network zarządza ponad 20 tys. ekranów reklamowych LED, docierających łącznie do 6,2 mln osób.

Obecnie Screen Network stanowi zdecydowaną większość działalności grupy kapitałowej Digital Network. W pierwszym kwartale br. grupa Digital Network osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 54 proc do 8,67 mln zł. W pionie reklamy zewnętrznej wpływy poszły w górę z 4,75 do 7,77 mln zł.

- Wyniki finansowe osiągnięte w I kw. 2022 r. są efektem większej liczby kampanii reklamowych oraz wartości sprzedanego czasu reklamowego w naszej sieci ekranów LED. Coraz więcej reklamodawców dostrzega przewagę ekranów LED nad tradycyjnymi bilbordami, co przekłada się na wzrost liczby, skalę oraz jakość realizowanych kampanii. Cyfrowa reklama zewnętrzna dzięki swoim możliwościom technologicznym generuje duże zasięgi, zapada w pamięć, a jednocześnie idealnie wpisuje się w koncepcję Smart City - skomentował w komunikacie Wojciech Bieńkowski, od stycznia br. prezes Digital Network.

Przychody należącego do firmy serwisu naEkranie.pl zmalały z 493 do 488 tys. zł, a wpływy z usług dystrybucyjnych - z 208 do 173 tys. zł.

Zysk EBITDA grupy Digital Network poszedł w górę z 1,96 do 4,16 mln zł, zysk operacyjny - ze 128 tys. zł do 2,09 mln zł, a zysk netto - z 598 tys. zł do 1,14 mln zł.

- Zgodnie z przyjętymi kierunkami rozwoju i założeniami na ten rok skoncentrowaliśmy się na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Daje on nam znaczący potencjał do dalszego wzrostu, bo jako lider cyfrowej reklamy zewnętrznej, posiadający 44% udziału w rynku, jesteśmy głównym beneficjentem transformacji reklamy zewnętrznej - stwierdził Wojciech Bieńkowski.

- Wzrost przychodów o 54 proc. r/r to bardzo zadowalający wynik, zarówno ze względu na dynamikę wzrostu, jak i fakt, że wraz z przychodami rośnie nasza rentowność - dodał.

Digital Network wcześniej jako 4fun Media z e-commerce i telewizją

W styczniu br. firma zmieniła nazwę na Digital Network z 4fun Media, po tym jak jesienią 2020 roku wycofała się z branży telewizyjnej, sprzedając swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom spółkę z trzema stacjami muzycznymi pod nazwą 4fun, a także platformę e-commerce’ową Cupsell.

Natomiast wiosną 2020 roku, krótko po wybuchu epidemii, firma zbyła 51 proc. udziałów spółek prowadzących działalność jako agencja reklamowa Bridge2fun, a także sprzedała lub wstrzymała działalność kilka spółek e-commerce’owych.

W ub.r. przy spadku skonsolidowanych przychodów firmy z 50,7 do 35,32 mln zł jej wynik netto poszedł w górę z 4,3 mln zł straty do 10,07 mln zł zysku.

Na zamknięciu wtorkowej sesji giełdowej kurs Digital Network wynosił 10,95 zł, co daje kapitalizację w wysokości 46,4 mln zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje podrożały o 100,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Digital Network ma dostać 8,9 mln zł dywidendy od Screen Network

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl