SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery Communications z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem netto

W pierwszych trzech kwartałach br. koncern Discovery Communications zanotował wzrost przychodów rok do roku do kwoty 5 miliardów dolarów, a zysk netto wyniósł 824 miliony i był niższy niż przed rokiem. W perspektywie III kwartału tendencja była podobna - przychody większe o 6 procent i lekki spadek po stronie zysków.

W okresie od stycznia do końca września br. Discovery Communications zanotował przychody na poziomie 5 mld dol., co oznacza lepszy wynik w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, gdy przychody zamknęły się kwotą przekraczającą 4,8 mld dol.

Wyniki po stronie przychodów dotyczące III kwartału br. wykazały kwotę przekraczającą 1,6 mld dol. co oznacza 6-proc. wzrost rok do roku. Najwięcej przychodów zarówno w okresie 9 miesięcy jak i ostatniego kwartału pochodziło z opłat związanych z dystrybucją treści (odpowiednio ponad 2,5 mld oraz 881 mln dol.), nieco mniejsze przychody przyniosły nadawcy reklamy (z górą 2,1 mld dol. od stycznia do października i 705 mln w ostatnim kwartale).

W raportowanych okresach słabnącą dynamikę koncern zanotował po stronie zysku netto. W ujęciu 9 miesięcy br. zysk osiągnął poziom 824 mln dol. (909 mln rok wcześniej), natomiast w III kwartale było to 233 mln dol. (225 mln w III kwartale ub.r.).

W komunikacie firma zaznaczyła, że na obecne wyniki finansowe miała wpływ transakcja przejęcia przez Discovery Communications koncernu Scripps Networks Interactive za kwotę 14,6 mld dol., która ma zostać sfinalizowana na początku 2018 r.

Discovery za jedną akcję SNI zapłaci 90 dolarów i przejmie ok. 2,7 mld zadłużenia firmy, wyda na to 8,4 mld dolarów w gotówce i 3,4 mld dolarów w swoich akcjach serii C. Na częściowe sfinansowanie tej transakcji sprzedał we wrześniu swoje obligacje za 6,3 mld dolarów i 300 mln funtów.

Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Discovery Communications, zapowiedział we wrześniu br. że fuzja firm pozwoli obniżyć koszty operacyjne o minimum 350 mln dolarów rocznie, a mniej popularne kanały telewizyjne mogą zostać połączone.

Z kolei w komunikacie towarzyszącym bieżącym wynikom David Zaslav, CEO Discovery Communications podkreślił, że polityka akwizycji prowadzona przez nadawcę zmierza do strategicznego celu jakim jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców korzystających z różnych urządzeń i platform. Zaslav nie ukrywał też nadziei związanych z nowymi perspektywami ekspansji i rozwoju firmy dzięki przejęciu Scripps Networks, który w III kwartale br. wykazał podobnie jak Discovery Communications wzrosty po stronie przychodów i spadek zysku netto.

 

Dołącz do dyskusji: Discovery Communications z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl