Disney+ zyskał 7 mln subskrybentów. Streaming z mniejszą stratą
W zeszłym kwartale liczba subskrybentów Disney+ wzrosła o 6,9 mln do 112,6 mln, a strata operacyjna całego pionu streamingowego Disneya zmalała o prawie 1,1 mld dolarów. Pion telewizyjny firmy jest dalej zyskowny, ale jego przychody spadły o 9 proc.
W zeszłym kwartale liczba subskrybentów Disney+ wzrosła o 6,9 mln do 112,6 mln. Na koniec września br. Disney+ miał 46,5 mln subskrybentów w USA i Kanadzie (o 0,5 mln więcej niż kwartał wcześniej), a w pozostałych krajach (oprócz Indii, gdzie działa pod marką Hotstar) liczba jego klientów wzrosła z 59,7 do 66,1 mln.
Hotstar zanotował natomiast spadek z 40,4 do 37,6 mln subskrybentów, przy czym średni przychód miesięczny na każdego podskoczył z 59 do 70 centów.
Platforma, jako Disney+, wielokrotnie droższa jest w USA i Kanadzie (wzrost przeciętnego przychodu miesięcznego z 7,31 do 7,50 dolara) oraz na innych rynkach (z 6,01 do 6,10 dolara).
Disney+ zyskuje na podwyżkach i reklamach
W USA i Kanadzie ten wzrost wynika z rosnącej popularności pakietu reklamowego (koncern klasyfikuje wpływy z reklam jako pochodzące o klienta, któremu się wyświetlają), a w innych krajach poza Indiami - z podwyżki cen subskrypcji. W listopadzie i grudniu Disney+ podnosi ceny w całej Europie, także w Polsce. Natomiast z początkiem listopada wprowadził w wybranych krajach europejskich pakiet z reklamami.
Z kolei Hulu zanotowało nieznaczny wzrost liczby subskrybentów - z 48,3 do 48,5 mln, a średni przychód od każdego zmalał o 2 proc.
Wszystkie platformy streamingowe Disneya, także sportowy ESPN+, wypracowały w zeszłym kwartale 5,55 mld dolarów przychodów (o 13 proc. więcej niż przed rokiem), a ich strata operacyjna zmalała z 1,47 mld do 387 mln dolarów.
W całym minionym roku obrotowym wpływy segmentu streamingowego zwiększyły się o 12 proc. do 21,93 mld dolarów, a strata operacyjna spadła z 4,01 do 2,61 mld dolarów.
Mniej z telewizji, ESPN zyskowniejszy
Od zeszłego kwartału Disney osobno podaje wyniki swoich stacji i platform opartych na rozrywce, a osobno tych sportowych, czyli ESPN i indyjskiego Star. W pionie rozrywkowym platformy streamingowe osiągnęły wzrost przychodów o 12 proc. do 5,04 mld dolarów i spadek straty operacyjnej a 1,41 mld do 420 mln dolarów.
Wpływy telewizji linearnej zmalały o 9 proc. do 2,63 mld dolarów, ale jej zysk operacyjny spadł minimalnie, do 805 mln. Natomiast sprzedaż treści i licencji zmniejszyła się o 3 proc. do 1,86 mld dolarów, a jej strata operacyjna pogłębiła z 8 do 149 mln dolarów.
ESPN zwiększył natomiast przychody o 1 proc. do 3,82 mld dolarów i zysk operacyjny z 831 do 953 mln, chociaż poza USA i Kanadą jego strata pogłębiła się z 19 do 34 mln dolarów.
Z kolei w pionie obejmującym parki rozrywki oraz sprzedaż gadżetów wpływy wzrosły o 13 proc. do 8,16 mld dolarów (z czego te z parków poza USA i Kanadą - o 55 proc. do 1,66 mld), a zysk operacyjny poszedł w górę z 1,34 do 1,76 mld.
Koncernowi przy wzroście kwartalnych przychodów z 20,15 do 21,24 mld dolarów udało się zwiększyć zysk netto przypadający jednostce dominującej ze 162 do 264 mln dolarów (czyli z 9 do 14 centów na akcję).
Całorocznie wpływy poszły w górę z 82,72 do 88,9 mld dolarów, a zysk netto przypisany jednostce dominującej zmalał z 3,14 do 2,35 mld.
Dołącz do dyskusji: Disney+ zyskał 7 mln subskrybentów. Streaming z mniejszą stratą